Dvojice Čechů zachráněna ve Velebitském kanálu
Včera odpoledne do akce vyplula loď kapitanátu Starigrad – Paklenica. Bylo třeba zachránit dvojici Čechů.
Pardon. Musíme popořadě. Ve chvíli, kdy loď s kapitány vyplouvala na moře, ještě nebylo jasné, že jde o Čechy.
Včera odpoledne zazvonil na MRCC Rijeka telefon. Svědek nahlásil dvojici nezletilých, které odnášela bóra na surfech (možná šlo o paddleboardy, z větší vzdálenosti je rozdíl pramalý) pryč od břehu do rozdivočelých vod nechvalně proslulého Velebitského kanálu.
Na MRCC Rijeka hned po nahlášení vytočili číslo kapitanátu Starigrad – Paklenica, pod který svou polohou nešťastní trosečníci patřili.
Dvojici nezletilců se naštěstí podařilo rychle lokalizovat a zachránit. Následně byli převezeni do Seline, kde si je převzali rodiče. Ve všech případech se jednalo o naše spoluobčany. Na závěr bylo všem zúčastněným vysvětleno, že Velebitský kanál není Bolevák a podle toho je třeba k tomu přistupovat.
Bóra v tomto případě může být zákeřná. Na břehu v závětří může být vítr slabý, nebo nemusí foukat vůbec. Dále od břehu se však rozfouká tak, že návrat může být velmi těžký, nebo nemožný.
1208
Související články
Jak daleko je pomoc, když ji potřebujeme?
Jak daleko je pomoc, když ji potřebujeme?
Situace je vážná, nebo dokonce kritická. Vítr zvedá vlny i v zátoce, s jachtou smýká z boku na bok, břeh se nebezpečně blíží. Na lodi panika, není jiné řešení než zavolat o pomoc. Je pomoc na dosah?
Kolik nateče vody do podpalubí za hodinu?
Kolik nateče vody do podpalubí za hodinu?
Máte díru v trupu velikosti dlaně. Je 30 cm pod hladinou. Víte, kolik vody nateče do podpalubí za minutu, nebo dokonce za hodinu?
Kdy použít boční vlečení a jak
Kdy použít boční vlečení a jak
Přestane pracovat motor a potřebujete dostat jachtu do přístavu k molu. Jak na to? Ideální je boční vlečení, které umožňuje s vlekem manévrovat. Má to ale svá specifika.