Dneska je to OK, jde se na vodu! Nebo ne?
Ráno jsem otevřel Windy a nádhera. Začínají nové kurzy, na Windy zeleno! Kluci s vyplovají ze Zadaru. Dvě lodě nouzovky, jedna manévry. Výborně. Pak se mi ale zachmuřilo čelo.
Z průměrného větru přepnout na poryvy, přidat pár hodin a … Barvy znovu fialově rozhořčené. A zítra? To už není jen rozhořčená barva, to je dokonce barva vzteku vládce větrů Aiola. Brrr, téměř 50 uzlů před Zadarem, to není schön, ne a ne. Tedy na výuku manévrů. Ani nouzových situací. V tom se i špatně rozebírá vinšna, vše ulítne.
No dnes se vyjede a výuka bude probíhat. Je třeba toho hodně udělat, dokud to bude možné, protože zítra to vypadá jen na teorii a další věci, které je možné dělat na břehu. Nebo uvázáni ke břehu.
Zdroj Windy
Včera v Zadaru po přechodu nejhoršího...
V pátek již budou všechny divočiny za námi. Sváteční pátek, slabý vítr, konečně bude klid. Tak to se dojezdí zbytek.
A teď ještě pohled na Aladina…
Tak pozor, to je výrazně lepší. Hlasitě jsem si oddychl. Zítra to nebude před Zadarem v poryvech 49, ale jen 46. Hned jsem klidnější.
631
Související články
Výška fendrů při přistávání
Výška fendrů při přistávání
Důležitým prvkem pro ochranu lodi při přistávání je fendr. Jeho správná pozice může výrazně snížit riziko poškození lodě při manévru. Často se setkávám s tím, že posádka fendry nachystá, jenže jejich umístění loď vůbec nechrání.
Jaká síla působí na trup jachty ve větru?
Jaká síla působí na trup jachty ve větru?
Přifukuje. Vítr přicházející z boku už dosahuje síly 6 Beauforta (cca 25 uzlů). Jaká síla na loď působí? Utáhnu mooring rukou?
Kritická situace v přístavu
Kritická situace v přístavu
Odpoledne jste dorazili do přístavu, vyvázali jste se zádí a nebyli jste dost důkladní. V noci přišla bouřka a vaše jachta začala rohem zádi brousit molo. Co s tím?