Dnes se rozhodne?
Bóra utichla. Tedy utichla… Utichla v maríně v Biogradu. Na moři je to jinak. Stále registrujeme poryvy přes 25 uzlů. Jindy by to asi nevadilo, podmínky jsou lepší než v minulých dnech, ale dnes na ranní poradě kapitánů se hlavy některých týmů (shodou okolností těch, které po pěti rozjížďkách jsou na stupních vítězů) začaly odkazovat na charterové smlouvy, ve kterých je zakázáno vyplouvat ve větru nad 24 uzlů. Jistě je to oprávněná poznámka.
No a takto to tady chodí. Jsou léta, kdy fouká tak málo, že i spinaker jen schlíple vlaje a místo závodění je to na koupání. Letos se počasí zbláznilo, na Jadranu zaútočil brutální podzim a počasí z pozdního léta skočilo rovnou do předvánoční kosy. Někteří závodníci by závodili, až by brečeli, jiní dávají přednost vybojované jistotě a do ničeho dalšího by se už raději nepouštěli. No a mezi tím vším je hlavní rozhodčí, který funguje jako hromosvod, do kterého se strefují ambice a přání všech závodníků.
Na zhodnocení situace by se asi nejlépe hodil chorvatský výraz, který není možné ve slušné společnosti překládat: Jebiga!
2622
Související články
Po řádění skútru zraněná žena na Koločepu
Po řádění skútru zraněná žena na Koločepu
V sobotu muž na vodním vlétl mezi zakotvené lodě u břehů ostrova Koločep u Dubrovniku. Jedna žena byla v důsledku toho zraněna.
Vyvázání kotevní bóje a břeh
Vyvázání kotevní bóje a břeh
Jsou místa, kde se kotevní bóje nacházejí blízko pobřeží a jachty se vážou přídí na bóji a zádí na břeh. Příkladem je zátoka Brbinj, o které jsme před dvěma dny psali v souvislosti nehodou. Jak vypadá instalace a jak se na bóji váže?
Kdo má přednost pod mostem
Kdo má přednost pod mostem
Most ve Ždrelacu mezi Ugljanem a Pašmanem. Svědek mnoha zlomených stěžňů. Víte, kdo má pod mostem přednost?v