Jan Koukal / neděle 6. prosince 2015 / Kategorie: Novinky Dinghy pro ty, co chtějí létat První třídou, která začala na foilech létat nad hladinou byla Moth. Jistě znáte záběry rychlých, ale vratkých lodí poletujících nad hladinou. Nyní je k dispozici sériový Moth, na který již mohou dosáhnout mnozí nadšenci. O atraktivitě třídy Moth není třeba příliš mluvit, zvláště dnes, když se nad vodu vznáší stále více velkých závodních lodí, je Moth jednou z vynikajících tréninkových platforem. Jeho cena však bránila většímu rozšíření. Dát 25 000 USD za nestabilní bestii si nemůže dovolit každý. Australská firma Waszp nyní přišla s one design variantou za polovinu ceny. Waszp je navržena tak, aby byla použitelná pro jachtaře vážící 40 – 100 kg. K dispozici je několik variant takeláže. Uspokojí jak začátečníky na křídlech, tak i zkušené závodníky. Design je dílem Andrewa McDougalla, který je designérem prottypu Mach 2. Jak jsme se již zmínili, cena novinky je poloviční proti prototypu Mach 2 – 12 000 USD. One design znamená mnohem více času na vodě a mnohem méně nutných úprav a oprav. Novinka disponuje nastavitelnými křídly, díky kterým je možné měnit styl jízdy. Foily jsou z hliníkového profilu, jejich cena tak je velmi nízká a není třeba se obávat případného poškození. Výměna je snadná. Waszp se díky zasouvacím fiolům je Waszp snadno spustitelná na vodu. Takeláž je bez stěhů, čili snadno namontovatelná, ovládání je zjednodušené a loď je ihned připravená k závodům. Zajímavá inspirace pro ty, kteří chtějí létat. 3537 Tagy: mothfoilwaszp Související články Budoucnost v lodní dopravě: Novozélanďané i Alain Thébault sázejí na vodík a foily Budoucnost v lodní dopravě: Novozélanďané i Alain Thébault sázejí na vodík a foily Dva obdobné projekty jsou ve finální fázi příprav. "Létající plavidla" poháněná vodíkovými palivovými články chystá Emirates Team New Zealand i věčný experimentátor s podvodními křídly, francouzský jachtař Alain Thébault. Prototyp novozélandské "formule" se již chystá na březnové spuštění na vodu. Thébaultův "The Jet" se představí příští rok na klimatické konferenci v Dubaji. Letadlo, loď i vznášedlo = Seaglider Letadlo, loď i vznášedlo = Seaglider Poletíte přes kanál La Manche letadlem, nebo pojedete lodí? Co když zkusíte něco mezi. Trochu loď, trochu letadlo. Ovšem takové, které se dokáže vznést jen několik metrů nad hladinu. Přitom dosahuje rychlosti až 290 km/h. Na elektřinu.
Budoucnost v lodní dopravě: Novozélanďané i Alain Thébault sázejí na vodík a foily Budoucnost v lodní dopravě: Novozélanďané i Alain Thébault sázejí na vodík a foily Dva obdobné projekty jsou ve finální fázi příprav. "Létající plavidla" poháněná vodíkovými palivovými články chystá Emirates Team New Zealand i věčný experimentátor s podvodními křídly, francouzský jachtař Alain Thébault. Prototyp novozélandské "formule" se již chystá na březnové spuštění na vodu. Thébaultův "The Jet" se představí příští rok na klimatické konferenci v Dubaji.
Letadlo, loď i vznášedlo = Seaglider Letadlo, loď i vznášedlo = Seaglider Poletíte přes kanál La Manche letadlem, nebo pojedete lodí? Co když zkusíte něco mezi. Trochu loď, trochu letadlo. Ovšem takové, které se dokáže vznést jen několik metrů nad hladinu. Přitom dosahuje rychlosti až 290 km/h. Na elektřinu.