Další oběť kolize
Trimaran Actual Ultim se stal další obětí kolize s UFO v Jižním oceánu. Trimaran se v plné rychlosti srazil s neidentifikovaným předmětem a má vážně poškozený foil na levoboku.
Sólová regata kolem světa Arkea Ultim Challenge je ve svém druhém týdnu. Všechny lodě plují v Jižním oceánu. Druhý týden závodu ukazuje, proč je v posledních letech tak málo rekordních pokusů kolem světa úspěšných. Moderní foilující trimarany velmi často končí své plavby kolem světa po kolizi s UFO. Proti minulosti, kdy byly trimarany vybaveny jen víceméně klasickými daggerboardy, je pravděpodobnost kolize u moderních foilů mnohem větší. Jsou to takové hrábě pročesávající prostor pod hladinou…
Po SVR Lazartigue, který již opravuje škody v Kapském Městě, včera viditelně zpomalil Anthony Marchand na Actual Ultim. Na vině byla znovu kolize v plné rychlosti přes 30 uzlů. Trimaran se na místě téměř zastavil. Skipper je v pořádku, poškozen je levý foil. Z prvních zpráv se zdálo, že to je jediná škoda na lodi. Po několika hodinách tým oznámil, že Marchand bude v závodu pokračovat.
Situace se však asi změnila, protože nyní je jasné, že trimaran Actual Ultim míří na sever do Kapského Města.
Na čele stále pluje s velikým náskokem Charles Caudrelier na Maxi Edmond de Rothschild. Nyní má na programu halzovací pasáž v západním větru, kdy je sevřen na severu oblastí vysokého tlaku vzduchu a na jihu zakázanou zónou, kde hrozí výskyt ledovců.
Druhý Thomas Coville ztrácí na vedoucího Caudreliera 1500 mil. Pluje dále na severu, a navíc musí řešit problémy s ovládáním foilu na pravoboku. Podle zpráv z paluby se ale zdá, že tým nalezl řešení a Coville se chystá na opravu.
Polohu lodí najdete zde.
1007
Související články
Zajímavosti z Colregu aneb nikdy nejste bez viny
Zajímavosti z Colregu aneb nikdy nejste bez viny
Vojta Sládeček se podívá na COLREG a vysvětlí zajímavosti, které nejsou všem docela jasné. Přitom jde o kolize, o to, jak se jim vyhnout a v tom nejhorším případě pak o rozdělení viny, která se vždy dělí mezi oba zúčastněné.
Pozor na velké lodě a jejich manévrovací schopnosti
Pozor na velké lodě a jejich manévrovací schopnosti
Máme tu druhý díl článku připraveného prvním palubním důstojníkem Lukášem Staňkem. Znovu se zaměříme na vztahy mezi jachtami a velkými nákladními loděmi. Proč se nevyhnou a co máme dělat?
Pozor na velké lodě, nevidí nás
Pozor na velké lodě, nevidí nás
Často si stěžujeme na to, že ze strany velké nákladní lodě nedošlo k takové reakci, jakou bychom my s naší znalostí a výkladem pravidel COLREG očekávali. Podívejme se na tuto problematiku z můstku velké lodi.