Další dva zářezy na pažbě
V neděli nás upozornil náš čtenář Richard Horáček na další stěžeň, který neprojel pod mostem Ždrelac mezi Ugljanem a Pašmanem. Byl to katamaran…
No a dnes k nám přišla informace o další lodi. První charterový den tohoto týdne tedy byla slušná sklizeň…
Zdá se vám nepochopitelné, že se toto stále děje? Nepomůže slovní varování, nepomůže nálepka v kokpitu, nepomůže nic.
Čím to je? Co by tedy pomohlo?
Myslím si, že je to dnes s mapovými plottery horší, než dříve s papírovými mapami. Lidé museli přeci jen vědět něco více, než dnes k tomu, aby mohli vyplout. I když se to i dříve dělo.
A co s tím? Nevím. Možná nepojišťovat kauce. Třeba by si dali větší pozor.
6052
Související články
Kdo má přednost pod mostem
Kdo má přednost pod mostem
Most ve Ždrelacu mezi Ugljanem a Pašmanem. Svědek mnoha zlomených stěžňů. Víte, kdo má pod mostem přednost?v
Kolik nateče vody do podpalubí za hodinu?
Kolik nateče vody do podpalubí za hodinu?
Máte díru v trupu velikosti dlaně. Je 30 cm pod hladinou. Víte, kolik vody nateče do podpalubí za minutu, nebo dokonce za hodinu?
Kdy použít boční vlečení a jak
Kdy použít boční vlečení a jak
Přestane pracovat motor a potřebujete dostat jachtu do přístavu k molu. Jak na to? Ideální je boční vlečení, které umožňuje s vlekem manévrovat. Má to ale svá specifika.