Daleká je cesta za rekordem
Rekord k rovníku nic neznamená. Je to dobrý první krok, ale chleba se láme jinde. To nyní vidí posádka trimaranu Spindrift na cestě za rekordem kolem světa, na cestě za ziskem Jules Verne Trophy.
Trimaran Spindrift měl rekordní čas na rovník, ale pak o pár hodin promeškal studenou frontu u Brazílie a nezbývá mu než obeplout vzniklou tlakovou výši od západu a do řvoucích čtyřicítek vstoupit cestou, která má daleko k ideálu.
Podívejte se na srovnání tras obou rekordních trimaranů v jižním Atlantiku. V této chvíli má Spindrift stále ještě náskok na referenční čas trimaranu IDEC Sport 168 mil. IDEC měl před sebou ještě jeden pomalý den, než nastoupil na expresní frontu, která ho dopravila až k Austrálii. Následující dny však byly rekordní.
Spindrift má před sebou ještě velkou zajížďku k jihozápadu. Pluje tedy o 90° jiným kurzem, než by nyní potřeboval. Také jeho VMG je jen 5 uzlů.
Můžeme si také srovnat vzdálenost, na zeměpisnou délku mysu Dobré naděje, tady cca ke vstupu do Indického oceánu. Ta byla pro IDEC Sport 2660 mil, pro Spindrift je nyní s obeplutím tlakové výše 2870 mil.
Spindrift navíc nehraje do karet rychlost, kterou IDEC Sport při rekordu v roce 2017 nabral v příštích 24 hodinách. Příští dny již znamenaly výkony daleko nad hranicí 800 mil za den (830 – 870 mil za den). IDEC při rekordní plavbě drží rekord přes Indický oceán, přes Pacifik a pak od rovníku do cíle. To znamená, že Spindrift by v příštích dnech musel plout na hranici svých možností. Není prostor na chyby, není prostor na jiné než ideální počasí.
Na druhou stranu hraje Spindriftu do karet absolutní rychlost. V přímém srovnání je rychlejší než IDEC Sport. Drží rekord v počtu uplutých mil za 24 hodin (908 mil). A navíc na něj pod tlakovou výší čeká studená fronta, která je pro posádku trimaranu expresem v cestě na východ. Příští dny budou velmi důležité pro úspěch celé mise.
Polohu lodi najdete zde.
4409
Související články
Ocean Eagle 43
Ocean Eagle 43
Loni dokončila francouzská loděnice CMN první ze trojice hlídkových trimaranů, které si objednala vláda východoafrického Mosambiku. Testování první lodě probíhalo nedaleko Cherbourgu v bouřlivých vodách průlivu Raz Blanchard.