Daniel Vodička / čtvrtek 18. srpna 2016 / Kategorie: Novinky Čtyři mrtví po srážce v Řecku Nedaleko ostrova Aegina se v jednu hodinu po poledni 16. srpna narazil rychlý motorový člun dlouhý 8 metrů do malé turistické lodi, kterou v podstatě přeřízl na dvě půlky. Na turistické lodi bylo 20 pasažérů, čtyři z nich včetně otce s dítětem srážku nepřežili. Nikdo ze čtyř členů posádky rychlého člunu nebyl raněn. Kapitán člunu byl vzat řeckou policií do vazby. Míra zavinění se vyšetřuje. Co s tím? Podobných tragických nehod přibývá. Ze zpráv se pomalu stává černá kronika. I když víme, že se znovu ozvou tací, kteří řeknou, že na silnicích umírají lidé a nikdo nechce zakázat automobily, přesto si myslíme, že do budoucna bude třeba zavést určité regulace. Nejen u nás. Zkuste si jen představit, že obětí je váš muž/žena a vaše dítě. Proč je nehod tolik? Protože možností plout na jakékoli lodi, včetně rychlých motorových člunů, je stále více. A také proto, že z celkového počtu těch, kteří drží v ruce kapitánskou licenci, je nemalé procento lidí nezodpovědných. Zkoušky udělají s odřenýma ušima, nebo si je dokonce koupí. Nedodržují žádná pravidla a mnohdy je ani neznají. Nejsou schopni se zamyslet nad tím, co svými činy mohou způsobit. Jsou sobečtí, bezohlední, mnozí také exhibicionisté, kteří vyhledávají blízkost publika. Proto dochází k nehodám, ke zbytečným úmrtím. Odjedete na dovolenou a už se z ní nevrátíte. Stávalo se to v určité míře vždy, ale nyní jsou absolutní počty vyšší. Děje se to na moři a děje se to bohužel i u nás. Až budete příště hájit neomezenou rychlost motorových člunů kdekoli, zkuste si představit, že tím zabitým je někdo z vašich blízkých. Nehledejte argumenty. Jen si to zkuste představit! To postačí. 5637 Tagy: ŘeckoKolize Související články Co je meltemi a proč být ostražitý Co je meltemi a proč být ostražitý Pohodová letní plavba se změní na drama, když vítr zesílí nad 40 uzlů a zvednou se krátké a vysoké vlny. Obloha je jasná, tlak vysoko, ale vítr skučí v lanoví. Hladinu Egejského moře bičuje meltemi. Co o navigačních světlech nevíte, aneb kolik času je do kolize Co o navigačních světlech nevíte, aneb kolik času je do kolize Víte, jak daleko jsou vidět navigační světla lodí? Je to velmi důležité. Jen tak zjistíte, jak málo máte času na odvrácení srážky s přibližující se lodí. Tragická srážka motorového člunu s vodním skútrem Tragická srážka motorového člunu s vodním skútrem V pátek navečer kolem 18. hodiny došlo na Pagu u obce Kolan ke srážce motorového člunu typu RIB s vodním skútrem. Muž, který řídil vodní skútr, v zadarské nemocnici svým zraněním podlehl.
Co je meltemi a proč být ostražitý Co je meltemi a proč být ostražitý Pohodová letní plavba se změní na drama, když vítr zesílí nad 40 uzlů a zvednou se krátké a vysoké vlny. Obloha je jasná, tlak vysoko, ale vítr skučí v lanoví. Hladinu Egejského moře bičuje meltemi.
Co o navigačních světlech nevíte, aneb kolik času je do kolize Co o navigačních světlech nevíte, aneb kolik času je do kolize Víte, jak daleko jsou vidět navigační světla lodí? Je to velmi důležité. Jen tak zjistíte, jak málo máte času na odvrácení srážky s přibližující se lodí.
Tragická srážka motorového člunu s vodním skútrem Tragická srážka motorového člunu s vodním skútrem V pátek navečer kolem 18. hodiny došlo na Pagu u obce Kolan ke srážce motorového člunu typu RIB s vodním skútrem. Muž, který řídil vodní skútr, v zadarské nemocnici svým zraněním podlehl.