Čtyři měsíce a stále pluje
9. července se nejrychlejší Class 40 Acrobatica srazila na severním Atlantiku s liberijským tankerem Silver Ray. Vrak závodní lodě stále pluje a vypadal po 4 měsících takto.
Závodní jachta Class 40 Acrobatica Alberta Rivy se účastnila posádkového závodu Quebec – St. Malo. Devět dnů po startu se srazila s na severním Atlantiku s nákladní lodí. Stalo se to 1228 mil od cíle. Italský tým nezveřejnil o nehodě bližší informace. Podle našich zdrojů se v době nehody Acrobatica pohybovala rychlostí kolem 20 uzlů. Proč k nehodě došlo, nevíme, spekuluje se o výpadku AIS. Na druhou stranu se tak stalo během dne, za světla.
Posádka potápějící se jachtu opustila, tanker Silver Ray ji zachránil.
9. listopadu byla Acrobatica vyfocena z holandské náklladní lodě Ijzerborg. Stalo se tak mezi Azory a Portugalskem.
Tak tedy vypadá vrak lodě, který si již 4 měsíce hledá cestu domů, do Itálie.
1396
Související články
Emulze v převodovce znamená problém
Emulze v převodovce znamená problém
Podíváte se na kontrolku oleje v převodovce a máte problém. Místo čistého oleje vidíte bílou emulzi. Jaký to má vliv na kauci? Významný. Jako vždy, když musí loď z vody.
Kritická situace v přístavu
Kritická situace v přístavu
Odpoledne jste dorazili do přístavu, vyvázali jste se zádí a nebyli jste dost důkladní. V noci přišla bouřka a vaše jachta začala rohem zádi brousit molo. Co s tím?
Nebezpečné kotvení na kamenech
Nebezpečné kotvení na kamenech
Mnozí laici jsou přesvědčení, že nejlepší na kotvení jsou velké kameny na dně, za které se kotva „zasekne“. Takové „zaseknutí“ kotvy může být drahá sranda.