Co pojišťovna na most Ždrelac
Ještě jednou se vrátíme k mostu Ždrelac mezi Ugljanem a Pašmanem. Jak moc je pojišťovna ochotna platit zlomený stěžeň v místě, kam se s jachtou nemá plout? Co řekne pojišťovna skipperovi jachty, který podepsal prohlášení, že pod pod most nepojede s lodí, která se tam nevejde?
Všichni víme, jak vypadají nálepky, které jsou v kokpitech jachet, které pod mostem Ždrelac nemohopu proplout. Přesto tam každý rok přibude několik dalších zářezů. Zeptali jsme se zástupce pojišťovny Pantaenius, jak na podobné selhání reaguje pojišťovna. Níže je odpověď Pavla Stejskala z firmy TPS centrum.
Záleží to na pojišťovně, jaké má sjednané podmínky s majitelem lodě.
Kvalifikuje se to jako nedbalostní zavinění ze strany skippera (letos šlo o několik stěžňů).
Znám konkrétní případ charterové firmy ze Sukošanu, která se ve stejném případě soudila s klientem ze Slovenska a soud vyhrála.
Nakonec to vyšlo skippera celkem draho. Zaplatil opravu lodě, právníky a soudní výdaje.
5111
Související články
Po řádění skútru zraněná žena na Koločepu
Po řádění skútru zraněná žena na Koločepu
V sobotu muž na vodním vlétl mezi zakotvené lodě u břehů ostrova Koločep u Dubrovniku. Jedna žena byla v důsledku toho zraněna.
Kdo má přednost pod mostem
Kdo má přednost pod mostem
Most ve Ždrelacu mezi Ugljanem a Pašmanem. Svědek mnoha zlomených stěžňů. Víte, kdo má pod mostem přednost?v
Kolik nateče vody do podpalubí za hodinu?
Kolik nateče vody do podpalubí za hodinu?
Máte díru v trupu velikosti dlaně. Je 30 cm pod hladinou. Víte, kolik vody nateče do podpalubí za minutu, nebo dokonce za hodinu?