Co pojišťovna na most Ždrelac
Ještě jednou se vrátíme k mostu Ždrelac mezi Ugljanem a Pašmanem. Jak moc je pojišťovna ochotna platit zlomený stěžeň v místě, kam se s jachtou nemá plout? Co řekne pojišťovna skipperovi jachty, který podepsal prohlášení, že pod pod most nepojede s lodí, která se tam nevejde?
Všichni víme, jak vypadají nálepky, které jsou v kokpitech jachet, které pod mostem Ždrelac nemohopu proplout. Přesto tam každý rok přibude několik dalších zářezů. Zeptali jsme se zástupce pojišťovny Pantaenius, jak na podobné selhání reaguje pojišťovna. Níže je odpověď Pavla Stejskala z firmy TPS centrum.
Záleží to na pojišťovně, jaké má sjednané podmínky s majitelem lodě.
Kvalifikuje se to jako nedbalostní zavinění ze strany skippera (letos šlo o několik stěžňů).
Znám konkrétní případ charterové firmy ze Sukošanu, která se ve stejném případě soudila s klientem ze Slovenska a soud vyhrála.
Nakonec to vyšlo skippera celkem draho. Zaplatil opravu lodě, právníky a soudní výdaje.
5167
Související články
Motorový člun těžce zranil plavkyni
Motorový člun těžce zranil plavkyni
Na Murteru v Betině 72letý Němec na gumáku s motorem cca 150 metrů od břehu nalétl na 47letou plavkyni a těžce ji zranil.
Když dojde nafta za bezvětří
Když dojde nafta za bezvětří
Co můžete dělat, když vám dojde na plachetnici nafta 300 metrů od břehu a vítr nepřetlačí ani cigaretový kouř stoupající k nebi? Možností, jak takovou lapálii řešit, je více.
Bezpečnost: Odvaha nevyplout
Bezpečnost: Odvaha nevyplout
Víte, co je základem vaší bezpečnosti na lodi? Je to odvaha nevyplout. Ta mnohým chybí. Obvykle chybí kvůli nedostatku zkušeností. Chybu však dělají i zkušení.