Český žhář, potopený český katamaran a náraz do Mljetu
Pořád se něco děje. Charterový katamaran vrazil do ostrova Mljet, český pošuk zapálil kavárnu, Italové nechali stěžeň pod mostem, dvě jachty se potopily na Olibu a pokuty za plavbu ve skluzu se rozdávají na všechny strany.
Jednačtyřicetiletý Čech se v Ražancu na Pagu alkoholem uvedl do stavu sníženého vědomí. Následně byl nespokojen s obsluhou (zřejmě se nemohl dopočítat na účtu uvedených travaric). Za bezměsíčné noci se proto do podniku vrátil a zapálil ho. Celá dřevěná terasa shořela. Vzhledem ke stavu, ve kterém se do svého kriminálního počínání pustil, neměli pagští kriminalisté příliš práce zločinného ochmelku zadržet v posteli se zapalovačem v ruce.
Plachetnice Karma (zřejmě Hanse 415) neustála kolizi s mostem ve Ždrelacu. Výsledkem je zlomený stěžeň. Jako obvykle. Není letos první a ani poslední.
Katamaran Dreamseeker nevrazil do mostu, ale rovnou do pobřeží Mljetu nedaleko Polače. Z deseti členů posádky byly tři dámy zraněné a musely být převezeny do špitálu. Katamaran má díru v plováku, kterou zbytek posádky ucpal fendrem a podařilo se loď bez velkých potíží zachránit.
No, ještě jsou tu pokuty za plavbu ve skluzu. Je jich stále více a po prvních kontrolách na severu Chorvatska se dnes už kasíruje po celém pobřeží. Pamatujte, že 300 m od břehu je plavba ve skluzu zakázána. Pokuty se včera pohybovaly od 1000 do 3000 HRK.
Nakonec je dnes mezi jachtaři řeč o dvou jachtách, které se potopily na Olibu. Přes ostrov přecházela bouřka a následná tramontana hodila dvě lodě na pobřeží. Šlo o 12 m dlouhou jachtu a katamaran Lagoon 420 s českou posádkou. Nikomu se naštěstí nic nestalo.
8302
Související články
Kolik nateče vody do podpalubí za hodinu?
Kolik nateče vody do podpalubí za hodinu?
Máte díru v trupu velikosti dlaně. Je 30 cm pod hladinou. Víte, kolik vody nateče do podpalubí za minutu, nebo dokonce za hodinu?
Kdy použít boční vlečení a jak
Kdy použít boční vlečení a jak
Přestane pracovat motor a potřebujete dostat jachtu do přístavu k molu. Jak na to? Ideální je boční vlečení, které umožňuje s vlekem manévrovat. Má to ale svá specifika.
Prasklý tank benzínové pumpy vytéká do moře ve Hvaru
Prasklý tank benzínové pumpy vytéká do moře ve Hvaru
Ve Hvaru vyteklo do moře 15 tun nafty z prasklého tanku benzínové pumpy v lokalitě Križna luka. S nehodou se bojuje, nafty je ale dost.