Bulharská černomořská flotila 2
Plujete kalným mlžným ránem. Je vidět sotva na příď. Ozývají se tlumené zvuky moře, sirény. Strašidelné. Z mlhy před vámi se začnou vynořovat obrysy… Lebka s krvavýma očima…
I toto je jedna z lodí bulharské černomořské turistické flotily. Není to jen tak nějaká tuctová loď. Je v mnohém výjimečná. Ta lebka na zádi mezi ostatními specialitami je jen maličkost. Ač se to na první pohled nezdá, je to opět trimaran. Jmenuje se Černá perla.
Pod dřevěným pobitím, které zakrývá plavbyschopný základ, se skrývá trojice trupů. Prohlédnete-li si detailně příď, zjistíte, jak plavidlo vzniklo. Střední trup nese znaky běžné dřevěné rybářské lodě. Protože byla malá a úzká, tedy nedostačovala rozmáchlým plánům na pirátské divadlo na palubě, došlo k jejímu zvětšení.
Foto Lodní noviny
Plováky jsou jen plechové krabice.
Vznikly dvě plechové krabice se seseklou přídí, které byly přidělány k bocím původní rybářské lodě železnými traverzami. Pak následovala hromada prken na bok a základ pirátské krásky byl hotov. Stačilo nahodit štok, aby se zdvojnásobila kapacita.
Foto Lodní noviny
Oranžová novodurová odpadní trubka vlevo od pravého přívěsáku odvádí chladící vodu od vestavěného dieselu.
Otázkou bylo, co udělat s motorem. Původní diesel skrytý v rybářské lodi na pohon celku nedostačoval. Proto bylo rozhodnuto mu pomoci. Na zádě plováků byla umístěna dvojice přívěsných motorů Mercury o výkonu 70 HP.
Vznikl tak třímotorák poháněný jedním dieselem a dvěma benzíńáky. Unikátní kombinace na unikátní lodi. Dvojice přívěsáků navíc pomáhá s manévry v přístavech. Jen na můstku s tím musí mít kapitán plné ruce práce.
3897
Související články
Kurz přístavních manévrů na katamaranu
Kurz přístavních manévrů na katamaranu
Přístavní manévry jsou slabinou mnoha jachtařů a naše kurzy na toto téma mají velký úspěch. Proto jsme na jaro připravili kurz také pro jachtaře, kteří dávají přednost katamaranům. Půjde o třídenní intenzivní kurz určený jen pro 4 osoby. Každý tak má k dispozici vlastní kajutu.
Turistický katamaran jen na soláry
Turistický katamaran jen na soláry
Elektrické jachty již po světě jezdí, ale jejich dojezd je omezený. Nyní je tu první sériově vyráběný elektrický katamaran, jehož dojezd nezná hranice.
Fountaine Pajot MY 44
Fountaine Pajot MY 44
Mezi plachetnicemi již mají katamarány své místo. Mezi motorovými loděmi ho ještě hledají. Přitom výhody jsou jasné. Prostor na palubě i v podpalubí je nesrovnatelný a velmi příznivá je i spotřeba a dojezd.