Bouře na startu, ano či ne?
Včera jsme psali bouři, která zasáhne sever Bretaně v den startu Route du Rhum. Dnes se ale dynamicky se vyvíjející situace změnila a zdá se, že vše bude jinak. Nikoli lépe, ale jinak.
Studená fronta, která měla přes severozápad Francie přecházet v neděli, je rychlejší, než se zdálo. Přejde již v noci na neděli a vítr za ní zeslábne. Vlny však zůstanou vysoké a na západě Bretaně budou mít až 5 metrů.
To je ale jen začátek, protože další fronta se bude blížit. Kriticky se bude jevit oblast západně od 5°W. Jižní vítr zde bude dosahovat rychlosti ke 40°uzlům, výška vln k 5 metrům. A další hluboká tlaková níže zasáhne startovní pole ve druhé polovině prvního závodního týdne.
První týden tedy vypadá na mimořádně náročnou stoupačku, případně pokus dostat se rychle na západ za frontu a za ní s příznivějším větrem letět dolů. Tedy letět… Let bude zpomalovat stav moře, který bude chaotický, vypadá to na boat breaking conditions. Vlny půjdou z více směrů. Tomu se říká cross sea.
Přihlaste se na online přednášku o závodu, Na téma Route du Rhum bude mluvit Milan Koláček. S ním se podíváme do centra dění.
578
Související články
Deset meteo rad
Deset meteo rad
Anglický časopis Motor Boats Monthly připravil ve spolupráci s meteorologem Simonem Keelingem 10 rad týkajících se počasí a jeho předpovědí. Jsou obecně platné a vyplatí se je alespoň přečíst.
Čeho se v bouřlivém počasí vyvarovat
Čeho se v bouřlivém počasí vyvarovat
Kde na nás číhá v bouřlivém počasí nebezpečí? Je to na moři? Ne, tam ne, tam je to nepohodlí, ale obvykle ne nebezpečí. Nebezpečí je někde docela jinde.
Příprava na bouři v přístavu, 20 rad
Příprava na bouři v přístavu, 20 rad
Ani přístav nemusí být bezpečným útočištěm před bouří. Co vše můžeme udělat proto, abychom nebezpečí minimalizovali? Jak se na příchod bouřlivého počasí připravit?