Bouře na startu, ano či ne?
Včera jsme psali bouři, která zasáhne sever Bretaně v den startu Route du Rhum. Dnes se ale dynamicky se vyvíjející situace změnila a zdá se, že vše bude jinak. Nikoli lépe, ale jinak.
Studená fronta, která měla přes severozápad Francie přecházet v neděli, je rychlejší, než se zdálo. Přejde již v noci na neděli a vítr za ní zeslábne. Vlny však zůstanou vysoké a na západě Bretaně budou mít až 5 metrů.
To je ale jen začátek, protože další fronta se bude blížit. Kriticky se bude jevit oblast západně od 5°W. Jižní vítr zde bude dosahovat rychlosti ke 40°uzlům, výška vln k 5 metrům. A další hluboká tlaková níže zasáhne startovní pole ve druhé polovině prvního závodního týdne.
První týden tedy vypadá na mimořádně náročnou stoupačku, případně pokus dostat se rychle na západ za frontu a za ní s příznivějším větrem letět dolů. Tedy letět… Let bude zpomalovat stav moře, který bude chaotický, vypadá to na boat breaking conditions. Vlny půjdou z více směrů. Tomu se říká cross sea.
Přihlaste se na online přednášku o závodu, Na téma Route du Rhum bude mluvit Milan Koláček. S ním se podíváme do centra dění.
863
Související články
Jak daleko je pomoc, když ji potřebujeme?
Jak daleko je pomoc, když ji potřebujeme?
Situace je vážná, nebo dokonce kritická. Vítr zvedá vlny i v zátoce, s jachtou smýká z boku na bok, břeh se nebezpečně blíží. Na lodi panika, není jiné řešení než zavolat o pomoc. Je pomoc na dosah?
Příprava na bouři v přístavu, 20 rad
Příprava na bouři v přístavu, 20 rad
Ani přístav nemusí být bezpečným útočištěm před bouří. Co vše můžeme udělat proto, abychom nebezpečí minimalizovali? Jak se na příchod bouřlivého počasí připravit?
Deset meteo rad
Deset meteo rad
Anglický časopis Motor Boats Monthly připravil ve spolupráci s meteorologem Simonem Keelingem 10 rad týkajících se počasí a jeho předpovědí. Jsou obecně platné a vyplatí se je alespoň přečíst.