Bezpečné kotviště před Dubrovnikem
Připlouváte od severozápadu k Dubrovniku a před městem hledáte opravdu bezpečné kotviště. Kam zajet na noc?
Počasí je bouřlivé, vítr severozápad, na noc předpověď na silnou bóru. Při severozápadním větru je nepoužitelná zátoka Šipanska Luka, Sudurad zase není vhodný na bóru. Kam jet, pokud chcete mít opravdu klidné spaní?
Za jižním cípem Pelješacu se stočte na sever, protáhněte se úžinou západně od ostrova Olipa a vplujte do klidného Stonského kanálu. Od mysu Veja poplujete na severozápad 3 míle až dorazíte na klidné a moderní dobou zapomenuté místo nesoucí název Broce.
Místo je dokonale chráněno před všemi větry kromě juga. Hloubka před Broce je na kotvení ideální.
Můžete samozřejmě zamířit také do přístavu Ston a prohlédnout si středověké městečko, ale tam se již za loď platí.
Broce je vesnička, s několika domy na pobřeží, ve které se zastavil čas. Noc strávená zde bude dokonale klidná.
6309
Související články
Kotvení na velkých hloubkách
Kotvení na velkých hloubkách
Na jaké hloubce jste ochotni zakotvit s charterovou jachtou? Myslím bezpečně zakotvit. Ve všech ohledech slova bezpečně. Na standardní charterové jachtě s 50 metry kotevního řetězu.
Kolik je třeba kotevního řetězu
Kolik je třeba kotevního řetězu
Na charterových jachtách v Chorvatsku bývá 50 metrů kotevního řetězu. V Řecku je to často 70 metrů. Čím více řetězu, tím lépe drží kotva. Proč tedy nemít 100 metrů?
Proč kotva drží (nedrží)
Proč kotva drží (nedrží)
Nad kotvištěm se přežene vítr a část jachet se rozjede tak, že se ani nezdá, že byly zakotvené. Přitom zakotvené byly, jen špatně. Pojďme se podívat, co je mimo jiné nezbytné, aby kotva držela.