Beneteau Oceanis 46.1
Nová generace jachet Oceanis francouzské loděnice Beneteau je mimořádně povedená designově, svými výkony a především vnitřním prostorem.
První jachtou nové generace byl Oceanis 51.1. Implementace nových prvků, které jsou běžné u závodních jachet, zvedla výkony turistické jachty až k lodím sportovního charakteru. Vnitřní prostor především v přední části trupu odpovídal jachtám o 4 stopy delším a elegantní řešení exteriéru bylo patrné již z dálky.
Nyní jde loděnice stejnou cestou i u menšího modelu 46.1. Na designu trupu tentokrát nepracovala kancelář Berret Racoupeau, jako v případě 51.1, ale architekti z Finot-Conq, kteří jsou známí celou řadou svých závodních jachet.
Navzdory jiným designérům vychází trup jachty ze stejných základů, jaké byly použity u její větší sestry. Trup se ostře rozšiřuje nad čarou ponoru a na palubě i v podpalubí získává posádka cenné metry navíc. To je zřejmě základní devíza nové jachty.
Vnitřní prostor turistické jachty nemusí být v protikladu k atraktivním výkonům. Šířka dodává jachtě stabilitu a výkon. Na čáře ponoru je však trup překvapivě úzký. Smáčená plocha je malá a to je jeden z dalších rychlostních předpokladů. Pokud je rychlost pro vás tím hlavním vodítkem, můžete sáhnout po vybavení First Line. Získáte o metr delší stěžeň, o 28 % větší plochu plachet, závodní Harken palubní hardware a hlubší závodní kýl s olověným balastem na spodku.
Povedený vzhled jachty s integrovaným čelenem, zkosenou bortlajsnou, velkými okénky v trupu a elegantní nástavbou, sice nepřidá na prostoru ani na jízdních vlastnostech, ale ani v nejmenším není nedůležitý.
Kokpit je protažen až na střechu nástavby vedle hlavní lukny, kde jsou lehátka na slunění, případně místa pod sprayhoodem, kde je možné v úkrytu před rozmary počasí strávit hlídku. Celý kokpit je široký a pohodlný, ovládací prvky jachty jsou až před kormidly. Kormidelník je tak schopen zvládnout vše sám.
Prostorný trup je nejvíce patrný v podpalubí. Před deseti lety bychom podobný vnitřní prostor nalezli na jachtě nejméně o 5 stop delší.
Jachta bude dodávána ve verzích od 3 do pěti kajut. Poprvé se představí v Austrálii, na podzim bude k vidění na evropských veletrzích.
Parametry
Celková délka |
14,60 m |
Délka trupu |
13,65 m |
Délka na vodorysce |
13,24 m |
Šířka |
4,50 m |
Ponor |
1,75 / 2,35 / 2,65 m |
Výtlak |
10 597 kg |
Balast |
3 061 / 2 735 / 2 576 kg |
Rolovací hlavní plachta (standard) |
44,5 m2 |
Samopřehazovací kosatka (standard) |
67,0 m2 |
Klasická hlavní + genoa |
112 m2 |
Nádrž na palivo (standard) |
200 l |
Nádrž na vodu (standard) |
370 l
|
Výkon motoru (standard) |
57 HP |
Design |
Pascal Conq |
Cena bez DPH |
POA EUR |
Více |
www.bemexboot.cz |
4450
Související články
Trendsetter mezi Trawlery
Trendsetter mezi Trawlery
Navázat na úspěch řady Swift Trawler s novým konceptem, to byl úkol, který od loděnice Bénétéau dostali návrháři Massimo Gino (Nauta Design) a Amedeo Migali (MICAD). Výsledkem je vlajková loď konceptu Trawler nazvaná Beneteau Grand Trawler 62.
Co uvidíte na veletrhu v Cannes
Co uvidíte na veletrhu v Cannes
Nejvýznamnějším podzimním lodním veletrhem na vodě je Cannes na jihu Francie, který proběhne od 10. do 15. září. Mnohé loděnice si chystají novinky právě sem. Příkladem může být například netrpělivě očekávaná Beneteau First Yacht 53.
Beneteau Gran Turismo 40
Beneteau Gran Turismo 40
Přicházíte po molu k GT40. Koukáte do kokpitu a připadá vám, že to musí být pětačtyřicítka. Takto působí na první pohled Gran Turismo 40 loděnice Bénéteau.