Beneteau First 44
Dlouho to vypadalo, že byla sportovní řada jachet First odstavena na vedlejší kolej. V posledních letech je ale právě v této kategorii velmi živo. Vše začalo koupí slovinské loděnice Seascape. Letos byl spuštěn na vodu revoluční First 36 a nyní je tu model First 44.
First 44 je spojnicí mezi modely 36 a 53. Nově definuje výkon, eleganci a komfort. Novinka dvojice Biscontini/Argento je krásná plachetnice se zajímavým designem, která nabídne vynikající zážitek na palubě, nejen z pohledu pohodlí, ale také jízdních vlastností.
Jachta bude nabízena ve dvou hlavních konfiguracích, First 44 a First 44 Performance. Lišit se budou nejen výběrem stěžně a kýlu, ale i palubním vybavením.
Grafika Beneteau
Elegantní salon
Interiér je moderní a světlý, se směsí bíle lakovaných povrchů, tvarovaného dřeva a elegantního čalounění.
Jedná se o plnohodnotný "racer/cruiser", tedy o elegantní a pohodlnou jachtu, která poskytuje nepřekonatelný požitek při plavbě pod plachtami.
Verze First 44 se vyznačuje pohodlným kokpitem, v němž dominuje elegantní a praktický stolek. Čtyři vinšny, pevný středový úchyt otěže hlavní plachty a stěžeň posazený více na záď maximalizují potenciál moderního sailplanu, který v sobě sdružuje high aspect hlavní plachtu a větší přední plachtu.
Dále loděnice Beneteau využila zkušeností získaných s vodním balastem u Figaro 2. Tuto technologii do nového modelu implementovala. Dvě balastní nádrže mají každá 300 l a ovládají se elektricky z kormidelních stanovišť. Nabízejí tak možnost dosáhnout plného potenciálu lodi se sníženou posádkou.
Grafika Beneteau
First 44 Performance s protiskluzem v kokpitu a travelerem na hlavní.
Model Performance má upravený kokpit, vybavení je instalováno pouze s ohledem na výkony při regatách. Příkladem mohou být pěnové protiskluzové povrchy, které v kokpitu nahrazují teak. Dále zde je šestice vinšen, klasický traveler na hlavní plachtu, 1,5 m dlouhý čelen, hydraulické dopínání zadního stěhu, inhaulery, a samozřejmě jiná verze stěžně a kýlu.
Inženýrské práce na modelu First 44 byly svěřeny firmě Mer Forte, která je dobře známá svou prací na špičkových závodních jachtách, včetně modelu Figaro BENETEAU 3. Výsledkem je jachta "full infusion", u níž je klíčovým faktorem rozložení hmotnosti. Performance verze je o 500 kg lehčí a její rozložení paluby je výsledkem multidisciplinární spolupráce, na které se podíleli Roberto Biscontini, Lorenzo Argento, Hughes Destremau (North Sails), Michel Sacaze (Harken), William Thomas (Sparcraft) a projektový tým BENETEAU.
Jachta bude testována celé léto. Světová premiéra proběhne v září v Cannes.
Parametry
Grafika Beneteau
Vnitřní uspořádání
Celková délka (First 44) 14,15 m
Celková délka (First 44 Performance) 14,65 m
Délka trupu 13,15 m
Šířka 4,25 m
Ponor 2,15 / 2,50 m
Balast 3300 /3000 kg
Výtlak 10 300 / 9 800 kg
Výkon motoru 57 hp
Nádrž na naftu 220 l
Nádrže na vodu 330 l
Plocha plachet (hliníkový stěžeň) 106 m2
Plocha plachet (karbonový stěžeň) 117 m2
Více zde
1877
Související články
Trendsetter mezi Trawlery
Trendsetter mezi Trawlery
Navázat na úspěch řady Swift Trawler s novým konceptem, to byl úkol, který od loděnice Bénétéau dostali návrháři Massimo Gino (Nauta Design) a Amedeo Migali (MICAD). Výsledkem je vlajková loď konceptu Trawler nazvaná Beneteau Grand Trawler 62.
Co uvidíte na veletrhu v Cannes
Co uvidíte na veletrhu v Cannes
Nejvýznamnějším podzimním lodním veletrhem na vodě je Cannes na jihu Francie, který proběhne od 10. do 15. září. Mnohé loděnice si chystají novinky právě sem. Příkladem může být například netrpělivě očekávaná Beneteau First Yacht 53.
Když bouře zničí jachtu
Když bouře zničí jachtu
Náš čtenář Viktor Raška položil otázku, co se stane v případě, když s charterovou jachtou ztroskotá. Dotaz jsme přesměrovali na majitele největší české charterové společnosti Bemex Boot.