Aby v noci bóje nemlátila do přídě
Spát za bezvětří na kotevní bóji v kajutě na přídi může být za trest. Bóje každou chvíli bouchne do trupu a v kajutě je to jak uvnitř bubnu. Problém je ale řešitelný. Řešitelný pomocí kousku gumy.
Dokud fouká vítr, jachta spolehlivě udržuje distanc od bóje. K nárazům a rušení nočního klidu nedochází. Když vítr lehne, situace se změní a stane se nepříjemnou.
Stačí ale silnější gumicuk a noční klid je obnoven. Gumicuk protáhneme kotevním kováním na bóji a přišponujeme. Vyvazovací lana musí mít odpovídající délku, aby za větru jachta visela na lanech. Za bezvětří drží gumicuk bóji bezpečně daleko od přídě.
850
Související články
Mají být kotevní bóje v každé zátoce?
Mají být kotevní bóje v každé zátoce?
Další zátoka, kde se platí! Tak si stěžují zkušení jachtaři v Chorvatsku na kotevní bóje, které se šíří Jadranem jako COVID Evropu v roce 2020. Pojďme se ale na bóje podívat z více úhlů.
Kotevní světlo na mooringové bóji?
Kotevní světlo na mooringové bóji?
Když jsem před 10 lety začal jezdit do Skotska, tak mě překvapilo, že v podstatě žádná loď na mooringové bóji v noci nesvítí. Byl to zcela odlišný přístup, než se kterým jsem se setkal v jiných mořích (ať již Chorvatsko, Středomoří nebo Karibik) ve valné většině u charterových lodí.
Vyvázání kotevní bóje a břeh
Vyvázání kotevní bóje a břeh
Jsou místa, kde se kotevní bóje nacházejí blízko pobřeží a jachty se vážou přídí na bóji a zádí na břeh. Příkladem je zátoka Brbinj, o které jsme před dvěma dny psali v souvislosti nehodou. Jak vypadá instalace a jak se na bóji váže?