Absolutní neznalost pravidel?
Ve čtvrtek se v Zadarském kanálu nedaleko městečka Kukljica srazila plachetnice plující na plachty s motorovým člunem. Obě lodě se po srážce potopily.
K nehodě došlo ve čtvrtek půl hodiny po poledni. Viditelnost je v té době na Jadranu obvykle dobrá. Do plachetnice plující na plachty narazil do pravoboku rychlostí cca 15 uzlů motorový člun. Svědci uvádějí, že zaslechli velkou ránu. Aby taky ne! Jedna z lodí se začala potápět. Ve chvíli, kdy na místo dorazila loď Lučke kapitanije Zadar, byli již všichni účastníci nehody vytaženi z moře kolem plujícími čluny a převezeni k ošetření na břeh. Byli mezi nimi i zranění.
Obě poškozené lodě již v té době spočívaly na mořském dně.
Na vině je samozřejmě nedodržení pravidel COLREG. Proč k němu došlo, je zatím záhadou. Skipper motorového člunu byl zřejmě přesvědčen, že platí přednost zprava...
Zdá se, že letošní sezóna na Jadranu bude na zážitky bohatá.
9660
Související články
Kolik nateče vody do podpalubí za hodinu?
Kolik nateče vody do podpalubí za hodinu?
Máte díru v trupu velikosti dlaně. Je 30 cm pod hladinou. Víte, kolik vody nateče do podpalubí za minutu, nebo dokonce za hodinu?
Kdy použít boční vlečení a jak
Kdy použít boční vlečení a jak
Přestane pracovat motor a potřebujete dostat jachtu do přístavu k molu. Jak na to? Ideální je boční vlečení, které umožňuje s vlekem manévrovat. Má to ale svá specifika.
Prasklý tank benzínové pumpy vytéká do moře ve Hvaru
Prasklý tank benzínové pumpy vytéká do moře ve Hvaru
Ve Hvaru vyteklo do moře 15 tun nafty z prasklého tanku benzínové pumpy v lokalitě Križna luka. S nehodou se bojuje, nafty je ale dost.