A skippeři nebudou mit co žrat!
Volvo Penta představuje nový Assisted Docking System. Jde o zjednodušení ovládání jachty v přístavech na maximální možnou mez. Jachtu vede při manévrech kormidelník, ale většinu komplikací odstraní nový systém.
Při přístavních manévrech jsou největší komplikací vnější vlivy. Nový systém umí jejich vliv eliminovat. Kormidelník ukáže směr, kterým se má jachta pohybovat joystickem a systém se už postará o to, aby jachta nebyla snášena bokem, nebo přetáčena větrem. Popluje požadovaným směrem a rychlostí.
V systému hraje důležitou roli Dynamic Positioning System, který dokáže přesně monitorovat polohu a pohyb lodi. Řídící systém pak pomocí pohonů IPS a příďového propeleru dokáže udržet jachtu v požadovaném kurzu, větru a proudu navzdory.
Nejde tedy o plně automatický systém, kdy by jachta dokázala zajet do přístavu sama, ale jde o krok tímto směrem. Zatím bude skipper potřeba, ale jeho dovednosti mohou být na mnohem nižší úrovni. Zkušení skippeři motorových jachet si již mohou vyzvedávat formuláře na pracáku.
Systém bude nabízen klientům od jara na nových lodích. Snadný bude i upgrade na starších jachtách s IPS. Bude třeba jen upgrade softwaru a nová anténa.
Více zde.
6363
Související články
Kritická situace v přístavu
Kritická situace v přístavu
Odpoledne jste dorazili do přístavu, vyvázali jste se zádí a nebyli jste dost důkladní. V noci přišla bouřka a vaše jachta začala rohem zádi brousit molo. Co s tím?
Jak si nenamotat mooring
Jak si nenamotat mooring
Namotání mooringu na propeler se bojí každý začínající jachtař. Jak vyplouvat z maríny, abychom toto nebezpečí eliminovali?
Jako Bodie s Doylem, nebo konzervativně?
Jako Bodie s Doylem, nebo konzervativně?
Připlouváte bokem k molu, potřebujete zastavit, ale jste rychlí. Příliš rychlí. To je situace, která hrozí nepříjemným karambolem. Jak se takové chybě vyhnout?