1900 kontejnerů přes palubu
Kontejnerová loď MV ONE Apus přišla v bouři na severním Pacifiku o 1900 (slovy tisíc devět set) kontejnerů. Nejméně. První zprávy mluvily o velkém množství. Nyní se ukazuje, že je to ještě více, než si pod velkým množstvím dovedeme představit.
Dnešní zpřesnění uvádí, že jde o ztracené, nebo poškozené kontejnery. 40 z nich obsahovalo nebezpečný náklad. Přesné množství se hned tak nedozvíme, protože na palubu není možné z bezpečnostních důvodů vstoupit.
ONE Apus plula z Yantianu v Číně do Long Beach v Kalifornii. V pondělí v noci se dostala do silné bouře. Jde o 364 metrů dlouhou loď s kapacitou 14000 TEU.
O tom, jak mnoho je 1900, svědčí, že ročně spadne přes palubu průměrně 1382 kontejnerů. Do tohoto čísla se nezapočítávají katastrofální nehody, jako jsou ztroskotání, nebo potopení lodě. Letošní rok tak se statistikou dost zamíchá.
Zatím největší déšť kontejnerů způsobený počasím se udál v roce 2014, kdy z lodě Svendborg Maersk vypadlo v Biskaji 517 kontejnerů a dalších 250 bylo poškozeno.
7417
Související články
Co se stane když... je v trupu díra podruhé
Co se stane když... je v trupu díra podruhé
Zlý sen všech námořníků pokračuje – po počátečním zmatku se podařilo najít poměrně malou trhlinu v trupu na přídi. Podlážky se pomalu vydávají na cestu lodí a teď babo raď, co s tím?
Co se stane když... je v trupu díra
Co se stane když... je v trupu díra
Poklidnou noční plavbu přeruší náraz, alarm bilge pumpy vřeští, čerpadlo vrčí jako o život, podlážky se pomalu začínají zvedat a panika v podpalubí nabírá druhý dech. Do trupu se někudy valí voda. Potápíme se!