1440 mil na rovník, 4500 mil do cíle
IDEC Sport pluje za rekordem. Za sebou má nepříjemnou tranzitní zónu před vstupem do pasátu a nyní již pluje k severu se slabým pasátem z pravoboku. Vítr je slabší, proto ani rychlost lodi nepřesahuje 25 uzlů. To vlastně znamená, že IDEC Sport pluje pomalu (jiná měřítka). Dnešní rychlostí by měl IDEC Sport vstoupit na severní polokouli za necelé 3 dny. Vítr by měl zesílit ze 12 na 15 uzlů, proto se dá očekávat také vyšší rychlost lodi. Rovník tedy nejspíše přijde na řadu za 2,5 dne.
Pak čekají na IDEC Sport rovníkové tišiny, které by snad neměly být příliš aktivní a stoupačka na sever proti pasátu severní polokoule. To je nepohodlná plavba, které se může nepříjemně podepsat na technickém stavu trimaranu, který má za sebou plavbu kolem téměř celého světa. Stoupačka je na techniku náročná.
Dále to ale vypadá dobře. Již na úrovni Kapverdských ostrovů je vítr stočený k východu a dále na sever dokonce k jihovýchodu. A to by znamenalo přímou cestu do cíle. Hranice 41 dne je stále možná, i když spíše to vypadá na 42 dny.
když se podíváte na video, zjistíte, že na IDEC Sport měla tentokrát posádka k dispozici topení. V Jižním oceánu jde o ceněné zpříjemnění tvrdých podmínek. Joyon k tomu říká, že má něco podobného na lodi poprvé. Při svých sólových rekordech to zvládl bez topení.
Polohu lodi najdete zde.
3732
Související články
Jak vysoké jsou nejvyšší vlny?
Jak vysoké jsou nejvyšší vlny?
Jakou výšku mají nejvyšší vlny? Dlouho se myslelo, že 10 metrů. V minulém století se zjistilo, že toto číslo je šeredně podceněné. Bylo třeba hodně přidat. O kolik? Kde je hranice možného?
Tragická nehoda v Benátkách
Tragická nehoda v Benátkách
V Benátkách došlo k tragické nehodě závodního motorovéhu člunu, při které zahynul sedmašedesátiletý držitel několika světových rekordů Fabio Buzzi a další dva členové jeho týmu. Jejich člun narazil v rychlosti 80 uzlů na nízký kamenný vlnolam, který chrání protipovodňovou hráz zavírající benátskou lagunu v případě nebezpečí záplav.
O kolik je pomalejší motorák, než plachetnice
O kolik je pomalejší motorák, než plachetnice
Absolutní rekord kolem světa drží plachetnice a má hodnotu 40 dnů, 23 hodin a 30 minut. Motorová loď je mnohem pomalejší. O kolik?