Příliš malá. Největší jachta světa se prodlužuje o 11 metrů
Už se svou původní plánovanou délkou 182,9 metru měla být soukromá výzkumná expediční loď REV Ocean nejdelší motorovou jachtou na světě. Nyní se v jednom z doků norské loděnice Vard pracuje na prodloužení trupu na novou délku 194 metrů. Dodání hotového plavidla je naplánováno na únor 2025, svému účelu by pak mělo začít plně sloužit v posledním čtvrtletí roku 2026.
Před dvěma lety byla stavba lodi REV Ocean pozastavena a návrh byl mírně přepracován ve prospěch zlepšení funkčnosti. To zahrnuje prodloužení střední části lodi a změnu uspořádání, která podle vyjádření loděnice znamená „více prostoru a zvýšení vědecké kapacity v hlavních prostorách lodi“.
Plavidlo vzhledem k účelu nelze považovat za klasickou superjachtu, nicméně pod jejím návrhem je podepsán mimo jiné i přední designér superjachet Espen Øino.
Investorem je norský podnikatel Kjell Inge Røkke, který již dříve prohlásil, že REV Ocean bude především sloužit jako platforma pro shromažďování znalostí. „Rád bych na palubě přivítal výzkumné pracovníky, ekologické skupiny a další instituce, aby získali poznatky pro vývoj inovací k řešení problémů spojených s moři.“ Na palubě bude instalováno pokročilé oceánografické vybavení, které plavidlu umožní zkoumat mořskou vodu, proudy, dno, ryby, živočichy či rostliny.
Jak se sluší na environmentálně uvědomělý projekt, REV Ocean využívá pokročilé technologie, aby byl jeho provoz co nejúspornější. Disponuje například rekuperací energie kormidla. Diesel-elektrické pohonné ústrojí s přímými náhony je opatřeno systémem čištění výfukových plynů.
K dalším klíčovým prvkům na palubě patří multifunkční nákladní paluba a úložný prostor pro autonomní ponorku, laboratoře a posluchárna. Původně se počítalo s ubytováním pro 36 hostů a 54 členů posádky.
581
Související články
Nafukovací zábava na palubu
Nafukovací zábava na palubu
Posilovny, bazény, kinosály, heliporty, skútry... To vše už na palubách či v interiérech luxusních motorových jachet bylo, a proto je třeba přijít s něčím novým. Rozvoj materiálů a technologií spolu s lidskou invencí dnes majitelům jachet umožňují zahrát si na palubě basketbal nebo se klouzat po skluzavce z flybridge.
Jak zlikvidovat laminátovou loď
Jak zlikvidovat laminátovou loď
Mezi vlastníky zejména motorových jachet zlidověl bonmot, že v životě majitele lodi jsou dva obzvlášť šťastné dny: první, když převezme svou novou loď, a druhý, když se jí zbaví. Jsou ale i tací vlastníci, jimž loď dělá radost po celou dobu své životnosti, a rozluka má tak podobu posledního sbohem. Jak vlastně správně laminátovou loď zlikvidovat?
Stylově po řece
Stylově po řece
Italský výrobce lodí Gozzi Mimi uvedl na trh novou verzi své motorové jachty Libeccio 11 Cabin. Novinka je určena především pro vyznavače klasického vzhledu a pohodlí. Víkendové pobyty na vodě se tak stanou stylovou záležitostí.