Българска работа (Balgarska rabota)
V bulharském Pomorie připravovali optimistickou regatu, když se jim roznemohl jeřáb, kterým spouštěli na vodu organizační člun. Zodiac visí nad hladinou, elektrický motor jeřábu nad ním stávkuje. Je třeba to opravit. Správce klubu, v jedné osobě i mechanik, se nebojí vlka (ani elektrického proudu) nic a dal se do opravy.
Vylezl na člun, stoupl si na rám přidělaný nad kormidlem, v ruce šroubovák, v kapse kombinačky, a pustil se do opravy elektrického zařízení. Visí nad vodou, kolegové z klubu mu házejí další nezbytný vercajk. Něco chytí, něco končí v člunu, něco v moři. Odpojuje dráty, zkouší volty, ampéry. Opatrně držet dráty od sebe jednou rukou, aby se nešlusly. Druhou rukou se opírá o šibenici jeřábu.
Pracuje, montuje, děcka sledují, jak se opravuje jeřáb.
A najednou bum, rána. Mechanik omráčen padá do člunu, motor jeřábu spustí, člun sjíždí na hladinu, mechanik přepadává do vody, kolegové pro něj skáčí. Vytahují ho v šoku, v ruce stále kouřící šroubovák. Omráčený, ale šťastný, úkol je splněn.
Člun je na vodě. Teď rychle bóje a stavět trať. Děti odcházejí ke svým Optimistům a jde se na vodu. Regata může začít.
Tomu se říká Българска работа.
713
Související články
Nejrychlejší závod kolem světa odstartoval
Nejrychlejší závod kolem světa odstartoval
Včera po poledni odstartoval z Brestu nejrychlejší závod kolem světa Arkea Ultim Challenge. Sólový. Během první noci trimarany dosahovaly rychlosti až 45 uzlů.
Sólo plavba nebo doublehanded jachting
Sólo plavba nebo doublehanded jachting
Obliba shorthanded jachtingu ve světě rychle roste. Už i světové loděnice na tento trend slyší. Jak je tomu v tomto směru u nás a co je pro zajímavou disciplínu možné udělat?
Legendární Májová regata MORIS design vyrazí na 1. máje už na svůj 23. ročník
Legendární Májová regata MORIS design vyrazí na 1. máje už na svůj 23. ročník
Pravidelní účastníci závodu plachetnic, legendární Májové regaty, vědí, že absolutní vítěz si od roku 2014 odnáší trofej v podobě sochy jelena. Jedná se o jedinou regatu na světě, kde něco takového závodníci vyhrávají. Ptáte se proč? Děje se to na počest jejího zakladatele Jirky Jelínka, který zorganizoval první závod v roce 2000 a v roce 2014 regatu ze zdravotních důvodů předal současnému majiteli, Radomíru Klofáčovi. Závod si drží tradici opravdové offshore regaty, která kotví pokaždé někde jinde a kromě závodění objevuje krásy ostrovů a ostrůvků středního Chorvatska. Spolu se zlatým jelenem si účastníci odnesou také nezapomenutelné zážitky z pohodové plavby i dramatických okamžiků.