Stavba a údržba, Zajímavosti, Vende Globe

Torqeedo ve Vendée Globe

Závodíte na plachty kolem světa. Stále ale potřebujete dieselový motor, aby dokázal zajistit nezbytné dodávky elektrické energie. Torqeedo nyní toto změní v týmu Malizia.

Tým Malizia, který vede německý jachtař Boris Hermann, se rozhodl pro spolupráci s firmami Torqeedo a BMW. Cílem je vytvořit systém, který nebude závislý na fosilních palivech a bude spolehlivě jachtu zásobovat potřebnou energii.

Jádrem systému bude zabudovaný elektromotor Torqeedo, který bude doplněn lithiovými akumulátory používanými ve vozidlech řady BMW i. Protože dieselový motor s nádrží a palivem pro plavbu kolem světa váží 380 kg, mělo by se technologickým firmám podařit docílit i hmotnostních úspor.

Elektromotor Torqeedo nebude elektrickou energii jen spotřebovávat, ale také dodávat do akumulátorů. V případě potřeby bude při plavbě na plachty motor sloužit jako hydrogenerátor.

Jde zatím o nákladný systém, který však v poslední době získává své příznivce i mezi turistickými jachtaři. V nedávné době byl systémem Deep Blue Hybrid vybaven turistický katamaran Gunboat 60 Moonwave. Loď používá dvojici motorů Deep Blue 25 kW stejné akumulátory, jako již zmíněná Malizia. Jako zdroj energie slouží na palubě i 20 m2 velké solární panely. Kromě obnovitelných zdrojů již je na palubě jen jediný dieselový generátor.

Díky změnám, které byla na Moonwave udělány při generálce, je katamaran o 3 tuny lehčí, než před úpravami.

Detaily o Torqeedo najdete zde a zde.