Le Cléac´h nebo Thomson?
Armel Le Cléac´h si udržuje náskok. Dokonce ho od včerejška navýšil o 10 mil. Na druhou stranu se vše může velmi rychle otočit. Podmínky před přídí jsou nestabilní, pasát je slabý a mraky stojící v cestě jsou velmi aktivní. To znamená, že mohou hodně pomoci, ale také velmi mnoho uškodit.
Na sever
Trasa do cíle je jasná. Nikoli na severozápad, jak je obvykle zvykem, ale přímo na sever. Podle dnešního routingu udělaného aplikací SailGrib to vypadá, že vedoucí Armel Le Cléac´h projede souostrovím Azory, zatímco Alex, který má zpoždění, se stočí dříve, popluje východně od souostroví a cestu si zkrátí. V cíli by podle dnešních výpočtů měl být rozdíl mezi nimi jen necelé 2,5 hodiny. Na obrázku vpravo nahoře vidíte čísla. Zelená je Armel, modrá Alex a žlutá routing Armela udělaný včera.
Na srovnání včerejšího a dnešního routingu je vidět, že trasa je téměř stejná, jen je patrné, ale Armel je proti včerejším výpočtům pomalejší.
Kdo je ve výhodě?
Vítr bude až do cíle z pravoboku. To by měla být výhoda pro Alexe. Ale jak říká Ian Walker, vítěz posledního ročníku Volvo Ocean Race, nevíme, v jakém stavu jsou jejich lodě, jaké plachty mají oba v tuto chvíli k dispozici. Je třeba na to koukat tak, že do cíle doplouvají lodě, které už mají za sebou vše, pro co byly postaveny. Jsou stejně jako jejich skippeři na hranici vyčerpání. Proto výkony příštích dnů nemusí odpovídat výkonům ze začátku závodu.
Polohu lodí najdete zde.