Když se na lodi všechny kladky točí
Z paluby charterových jachet jistě všichni znáte okamžiky, kdy se snažíte zatáhnout za lano, které se ani nehne, protože se ani nehnou nekvalitní kladky, kterými je loď osazena. Nebo chcete spustit plachtu, ale ta nesjede dolů, protože se jezdci kousají na stěžni. Všechno je dřina.
Na takové jachtě se vám snadno stane, že se vykašlete na trimování geny, protože otěžový vozík nejde v tahu posouvat. Buď proto, že lano posouvající otěžový vozík je tak málo spřevodovaný, že není možné ho dotáhnout, nebo tam není vůbec a vozík je nutné posouvat ručně. Když dotáhnete otěž a zjistíte, že je vozík příliš vzadu, museli byste otěž znovu povolit, aby bylo možné ho dotáhnout. Místo přesného ladění plachty pak posouváte vozík vlastně jen odhadem. Je to frustrující.
Dalším pomocníkem na palubě jsou celonerezové vinšny Andersen. Jedná se o nejlepší nerezové vinšny na světě, které jsou navíc nádherným kouskem železa… Na palubě jich je šest, čtyři v kokpitu a dvě na stěžni. Na jejich velikosti se nešetřilo. Správná velikost vinšny znamená méně práce při trimování.
Díky vybavení, které je na této lodi použito, je práce s plachtami radostí. Plachty se snadno trimují, protože vše běží podobně, jako je tomu na závodních speciálech. Stejně jako na závodních lodích jsou i kladky místo nerezovými šekly upevněny lanky z dyneemy. Na hliníkové lodi to má dvě velké výhody. Uchycení kladek nic neváží a nedochází ke střetu dvou kovů, hliníku a nerezi.