I profesionál má slabou chvilku
Jachta Greenings účastnící se závodu Clipper Round the World Race skončila chvíli před půlnocí na mělčině jen nedlouho po startu třetí etapy z Kapského Města. Po objetí majáku Slangkop byl skipper zřejmě přesvědčen, že už má po levoboku mys Dobré naděje. Posádka tam švihla halzu a mazala plnou rychlostí k potemnělému pobřeží. Nic zlého netuše. Další pevninou měla být až Austrálie...
Bylo skoro zataženo, měsíc v polovině.Rána a konec závodu. Příběh Vestas číslo 2.
Posádka byla zachráněna, nikdo nebyl zraněn. Loď zůstala na mělčině uprostřed národního parku. Je jasné, že v závodě už nebude pokračovat. Konec. Finito…
Říká se, že na mělčinu najel každý. A kdo nenajel, ten málo jezdí.
Tady to vypadá na lidskou chybu. Popletené dva majáky, které jsou od sebe vzdálené 15 mil.
Charakteristika majáku Slangkop je Fl (4) W 30s. Charakteristika majáku na Cape Point je Fl (2+1) 30s. Rozdíl tam je, ale není tak veliký. Spíše je zarážející, že skipper nepočítal s tím, že musí objet dva majáky. Nejde přitom o nějaká přehlédnutelná světla. Slangkop má dohlednost 30 mil a Cape Point ještě o dvě míle více. Navíc kolem Cape Point jsou mělčiny. Dala by se tedy předpokládat opatrnost. A časově to příliš nevycházelo. Slangkop je na půli cesty k mysu Dobré naděje...