Co se přesně stalo na Scallywag?
John Fisher spadl přes palubu v pondělí 26. března. Stalo se to v hloubi Jižního oceánu, cca 1400 mil západně od mysu Horn. V bouřlivých podmínkách se ho již nepodařilo najít.
V době nehody vál vítr o rychlosti 35 – 45 uzlů, výška vln se pohybovala kolem 5 metrů a přeháňky snižovaly viditelnost. Bylo 15 minut před východem slunce.
Jachta plula s prvním refem na hlavní a kosatkou J2. Na stěžni byla ještě přední plachta Fractional 0 (FR0), byla ale zarolovaná.
Cca ve 1300 UTC Scallywag surfovala z vysoké vlny. Surfing vyústil v nehlášenou halzu.
John Fisher byl v kokpitu. V okamžiku halzy se přesouval dopředu, aby uklidil otěže FR0. To byl důvod, proč nebyl přicvaknutý psími kšírami. Šlo o standardní proceduru. Při přesunu mezi jednotlivými pozicemi nejsou členové posádky na palubě přicvaknuti.
Jak hlavní plachta letěla na druhý bok lodě, otěže zachytily Johna a katapultovaly ho přes palubu. Posádka v kokpitu byla přesvědčena, že John byl v bezvědomí ještě předtím, než dopadl do vody.
John měl na sobě sucháč, rukavice, záchrannou vestu.
Posádka ihned hodila za Johnem záchranný kruh a JON bóji, aby označila pozici.
Nějaký čas trvalo, než se podařilo uvést loď do pořádku, a vrátit se na místo, kde k nehodě došlo.
Ve 1342 UTC tým hlásí vedení závodu, že došlo k MOB, že se vrací na místo a začíná s pátráním.
Pátrání probíhalo několik hodin, nepodařilo se však najít Johna, záchranný kruh ani JON bóji.
Vzhledem ke zhoršujícímu se počasí bylo učiněno těžké rozhodnutí a pátrání bylo ukončeno.
Scallywag nyní nepokračuje v závodu, ale míří na severovýchod k pobřeží Chile.