Zelený ven, červený …
Zelený motor už je venku, červený na instalaci zatím čeká. Práce na výměně motoru na nové školící lodi Cesaria Sun Odyssey 29.2 jsou v plném proudu. Dnes ráno byl demontován starý motor Volvo Penta MD 2010. Krásný malý motůrek, jen pro naše cvičné manévry příliš malý.
Na fotografiích vidíte demontáž motoru, na které pracuje duo Dan Přívara, kterého všichni účastníci našich kurzů znají, a Vojta Komárek, kterého ze stejné party nezná asi nikdo. Desetikoňové Volvo by osmihodinové manévrovací směny v Praze na Vltavě asi nezvládlo. Navíc tak docela nevíme, co má zelený motor za sebou. Proto jsme raději sáhli po nové mašině, která je o polovinu silnější, a navíc by měla být spolehlivá. Protože je nová.
Vím, že to nemá na funkci vliv. Na druhou stranu, když se něco manželce líbí…
Marinizace motorů probíhá v Anglii. Protože anglicky trochu umím, říkal jsem si, že bych mohl motoru trochu rozumět (na rozdíl od švédštiny či japonštiny).
No a pak je tu jeden marginální důvod. Cena. Zatímco tato Beta vyšla včetně nadstandardní převodovky (dostává na kurzech za uši) a dopravy do ČR na necelých 6000 EUR bez DPH, u Volvo Penta D1-20 je to přes 8000 EUR se standardní převodovkou.