Problémy s charterem v Turecku
Poslední týden je v Turecku pro majitele charterových firem na sebevraždu. Před týdnem to vypadalo, že lodě plující pod jinou než tureckou vlajkou, nebudou moci provozovat charter. Včera bylo omezení zrušeno a místo toho byla zvýšena sazba za charterové povolení na desetinásobek.
Personálu a majitelům charterových firem nezbývá, než valit oči a uvažovat o duševním zdraví vlády. Geniální turecký vládce vrší jednu botu za druhou a posílá svou zemi do stále většího bahna.
Velká část turecké charterové flotily pluje pod cizí vlajkou. Před týdnem se dostalo k charterovým firmám varování, že tyto lodě budou mít letos zákaz provozu. Co nejdřív vypadalo jako špatný vtip, se ukázalo být pravdou. Firmy nechápaly, co se děje. Velkou část lodí již měly prodanou a najednou zákaz.
Snažily se vysvětlit situaci úřadům a zákaz se podařilo prolomit. Šlo však o vítězství Pyrrhovo. Zákaz neplatí, ale cena charterového povolení je 10x vyšší. To pro firmy není řešením, protože s tímto nákladem nepočítaly, protože klient to nezaplatí a firmě se také nechce toto platit ze svého. Proto mnohé firmy ruší již zaplacené bookingy.
Turecký charterový byznys byl přitom nyní ve stavu, kdy se začal vzpamatovávat z hubených let způsobených válkou v Sýrii.
Když ale teče sultánovi do bot, i nemožné je snadno uskutečnitelné. Když je možné přikázat zelinářům, aby prodávali levněji než nakupují (alespoň před volbami), proč by nebylo možné zmáčknout charterové firmy, že?