Nejoriginálnější ze startujících jachet
Zeptáme-li se, která jachta vás při Vendée Globe nejvíce zaujala, asi řeknete, že Hugo Boss. Je tu ale jedna jiná, která je mnohem originálnější. Jmenuje se L´Occitane en Provence a jejím designérem je Sam Manuard.
Kdo sledoval kariéru našeho nejlepšího sólového jachtaře Milana Koláčka ve třídě Mini, ten by mohl vědět, že svůj závodní speciál si postavil podle plánů Sama Manuarda. Jde o výborného francouzského designéra, který se proslavil v Classe Mini a Class 40. Nyní má na svém kontě i první jachtu třídy IMOCA. Je originální, jiná než všechny ostatní. Využívá široké přídě podobné přídi jachty Classe Mini Magnum Davida Raisona.
Jachta toho před startem Vendée Globe mnoho nenaplula: "Řešili jsme problémy, které se objevily. Loď je vystavena mimořádně vysokému namáhání a my jsme museli konstrukci trochu zpevnit, abychom vzali zatížení v úvahu. Nyní už z toho ale nemám špatný pocit."
"Je to otázka dokončení závodu a jsem si jist, že pokud to dokážeme, uspějeme. Loď je rychlá. Nové lodě nemusí dojet do cíle, ale dojedou-li, mají velkou šanci na místo mezi prvními čtyřmi.
Jednou ze specialit nové lodi, která byla postavena v Maďarsku a poté dokončena v Black Pepper v Nantes, jsou foily, které vybíhají z trupu jen těsně pod palubou. Výhodou je, že je možné s nimi plout v zasunuté poloze. A to neplatí jen pro slabý vítr, kdy by brzdily, ale i pro vítr silný, kdy by byl výkon, který foily lodi dodávají, nadbytečný. Jde o bezpečnostní prvek.
Sam Manuard navíc tvrdí, že by jeho IMOCA mohla být vhodná i pro The Ocean Race, tedy závod, který nahradí slavný Volvo Ocean Race.
Chcete-li se o Vendée Globe dozvědět více, můžete se zúčastnit naší online přednášky.