Krutých 24 hodin
Včera se připomněla stará pravda, že pro vítězství je třeba nejprve dojet do cíle. Vedoucí skupina se zdála být stabilizovaná. Na křídlech fronty letěla k východu rychlostí přes 20 uzlů. Ostatní soupeři daleko vzadu.
Fronta postupně předjížděla zadní z vedoucí skupiny. Ti nabírali ztrátu. Na pátém místě se držel nejrychlejší bezfoilový jezdec Vincent Riou. Náš favorit na vítězství. Pak přišla kolize…
UFO
Riou napálil kýlem UFO. Neidentifikovaný předmět. To není nic výjimečného. Pokračoval dále. Pak se začaly ozývat vibrace. Kontaktoval svůj tým a spolu s designéry lodě se podle zvuku snažili určit, co se mohlo stát. Nakonec, když se po přechodu fronty podmínky zklidnily, Riou mohl provést detailní kontrolu kýlu. Zjistil, že v ose kloubu, ve kterém se kýl naklání, došlo k poškozením.
Pokračovat v plavbě kolem světa by bylo příliš riskantní. Dříve či později by mohl kýl upadnout. Vincentu Riou nezbylo, než hodit ručník do ringu. Riou vzdal 14 dní po startu. Je to přesně stejné, jako při minulé Vendée, kdy 14 dnů po startu trefil utrženou bóji a také musel odstoupit.
Ještě připomínáme, že Riou byl ze startovního pole jediný, kdo si na své konto mohl připsat druhé vítězství ve Vendée.
Málem bez kormidla
Jen o několik hodin později se s UFO srazil Seb Josse. V té době druhý za Alexem Thomsonem. Srážku odneslo kormidlo. Seb musel zastavit, aby mohl zkontrolovat, co se stalo. Zjistil, že mechanizmus držící vyklápěcí kormidlo dole, je poškozen. Za pomoci techniků týmu se Jossemu podařilo závadu opravit a mohl pokračovat dále. Oprava ho stála 4 hodiny času a více než 60 mil ztráty.
Zdá se tedy, že jedinou nepoškozenou lodí na medailových pozicích je Banque Populaire VIII. Může a nemusí to být pravda. Armel Le Cléac´h o technických problémech na palubě zásadně mlčí.
Polohu lodí najdete zde.