Fraktura přídě
Testovací stroj AC40 Emirates Team New Zealand utrpěl při tréninkové plavbě v podmínkách na horní hranici způsobilosti vážné poškození příďové struktury lodě.
Novozélandský tým prováděl testy při ručním řízení výšky letu nad hladinou na severu ostrova Waiheke při rychlosti větru kolem 15-20 uzlů a velkých vlnách. Při plavbě po větru rychlostí přes 40 uzlů posádka na palubě ztratila kontrolu nad výškou letu nad hladinou, což způsobilo, že kormidlo a výškovka na něm umístěná vyletěly z vody. To mělo za následek ztrátu kontroly ve vysoké rychlosti a současně zaboření přídě pod hladinu a překlopení testovací jachty.
Náraz spojený s tlakem vody prolomil palubu. Důležité bylo, že vydržela vodotěsná přepážka za místem poškození a zabránila dalšímu průniku vody. Loď tak bylo možné odtáhnout zpět na základnu.
Šéf Emirates New Zealand Grant Dalton řekl: "Zdá se, že vysoký tlak vody a boční zatížení zhroutily přední část paluby a způsobily výsledné poškození přídě. Konstruktéři analyzují zatížení při nehodě, a i když je možná ještě brzy na to, abychom to řekli, je pravděpodobné, že budeme muset provést nějakou dodatečnou úpravu konstrukce naší lodi a celé flotily AC40. Tomu však lépe porozumíme až v příštích dnech.“
Loď AC40 byla po incidentu odtažena na foilech zpět na základnu a je v hangáru, kde se vyhodnocují další opravy.