Dopluje do cíle se zlomeným stěžněm?
Conrad Colman jede svojí první Vendée. V Jižním oceánu se potýkal s vážnými technickými problémy. Tehdy jen rychlý zásah za bouřlivého počasí zachránil stěžeň před kolapsem. Conrad strávil v bouři na přední palubě dlouhé hodiny.
Nyní mu již loď žádné varování neposkytla. Conrad Colman jel v pátek večer na stoupačku ve větru 35 – 40 uzlů. Nahoře byl třetí ref na hlavní a malá kosatka J3. 300 mil západně od Portugalska šel stěžeň najednou dolů. Conradovi se podařilo trosky stěžně odřezat a poslat přes palubu. Naštěstí zachránil poškozené ráhno.
Celou sobotu strávil Conrad zavřený v podpalubí své lodě, s vypnutými všemi přístroji. Na palubě se spoléhá jen na obnovitelné zdroje energie a tím hlavním z nich byl vodní generátor na lodním šroubu. Pokud však nemáte rychlost, nemáte ani energii. V sobotu nebylo možné na palubě pracovat. Moře bylo divoké a loď bez stěžně se na vlnách pohybuje jak rozdivočelý býk.
Až v noci na neděli mohl Conrad začít opravovat ráhno. Bylo nutné ho slepit. Aby dosáhl potřebnou teplotu pro vytvrzení, použil hřející sáčky a fólii proti prochlazení. Dnes má Conrad kurz k mysu Finisterre. Rychlost 0,7 uzlu. To by znamenalo ještě 43 dnů plavby do cíle...
Cíl je nyní jasný. Dojet vlastními silami ke břehu. A když to vyjde, tak i do cíle.
Pokud by ale počasí bylo bouřlivé, může být cesta k pobřeží velmi nebezpečná. Bez řádného oplachtění a bez motoru.
Polohu lodí najdete zde.