Červený už je uvnitř
Práce na přípravě jachty Cesaria na sezónu probíhají podle předem nestanoveného plánu. Jak říká Vojta Komárek: „Ještě nikdy jsme nebyli blíže spuštění na vodu.“
Motor Volvo Penta MD 2010 je venku a už je instalovaný na podstavci, na kterém bude přítomen na kurzech servisu a údržby lodního dieselového motoru. Dokonce běží a poběží i na kurzech.
Vraťme se ale od starého motoru do motorového prostoru jachty Cesaria. Duo Vojta Komárek a Dan Přívara již včera zvedlo nový motor Beta Marine a posadilo ho do motorového prostoru. Sice to zatím ještě není ono, bude třeba poštelovat lože motoru, aby vše sedlo tak, jak má. Pak bude následovat měření a honění správné polohy motoru na silentblocích. Motor a hřídel lodního šroubu musí být přesně v ose. Hraje se tam na méně než milimetry. Řekl bych i mikrometry, ale nevím, jestli bych už nekecal. Vojta Komárek je muž nebývalé výšky a netuším, jestli z jeho výšin jsou ještě mikrometry patrné. Dan Přívara je na tom z tohoto pohledu lépe, k mikrometrům má nejméně o 20 cm blíže.
To už se ale bude Cesaria těšit na vodu. A samozřejmě na kurzy přístavních manévrů, na které je určená...