Znovu trefa do černého?
Mnozí si ještě vzpomenete na úspěchy českého týmu Bohemia Express. Na evropských i světových šampionátech ORC bojoval několik sezón o medaile. Závodil na jachtě Grand Soleil 42R. Šlo o povedený závodní stroj, který ve své době kraloval handicapu ORC.
Dnes loděnice přichází s novinkou v délce necelých 11 metrů. Má jít o jachtu, která bude konkurenceschopná hned na několika úrovních. Vedle handicapu IRC by měla se změněným kýlem velmi dobře obstát v ORC a díky interiéru je vhodná i pro turistické plavby. Designéři se snažili, aby výsledky jachty byly srovnatelné jak na stoupačku, tak i po větru, ve slabém i silném větru.
Trup je sendvičové konstrukce ze skla a PVC pěny uvnitř. Pro ušetření hmotnosti se používají biaxiální i jednosměrné tkaniny pro výztuhy, které jsou do trupu vlaminované. Protiskluzové povrchy na palubě mohou být nahrazeny teakem nebo syntetickým dřevem. Hlavní přepážka je z kompozitu a všechny přepážky jsou do trupu nalaminované. Součástí trupu je také laminátový výztužný rám, na kterém je uchycen stěžeň, vanty i kýl.
Trup jachty se vyznačuje ostrým zalomením nad čarou ponoru a širokou zádí. To dodává lodi vysokou stabilitu a výkon, ale také více prostoru v podpalubí. Loděnice nabízí také několik verzí kýlu podle účelu, k jakému majitel jachtu zamýšlí využívat. Podíl balastu se pohybuje mezi 40 a 45 %. Dvojice kormidelních listů je v dnešní době širokých jachet standardem.
Standardní 9/10 takeláž počítá s klasickým hliníkovým stěžněm se dvojicí sálingů. V nabídce jsou ale i stěžně karbonové. Celospírová hlavní plachta je na vrcholu typu Square Top. Na přídi jachty je 70 cm dlouhá čelen. Na vrcholu stěžně jsou výtahy pro dva genakery, jeden vrcholový a druhý fractional. Pro ORC závody může být instalován i výtah na symetrický spinaker. Standardní nerezové stěhy mohou být nahrazeny lehčími stěhy syntetickými, jako je Dyform nebo PBO.
Podpalubí je díky široké zádi velmi prostorné, Přední kajuta je určena pro majitele, ale také jako skladiště plachet při regatě. Druhá kajuta je na levoboku na zádi. I když je z velké části pod kokpitem, je poměrně prostorná. Zbytek podpalubí je standardní.
V kokpitu je možné volit mezi dvojicí kormidelních kol a pínou.
První Grand Soleil 34 Performance bude spuštěna na vodu na konci června tohoto roku.
Parametry
Délka trupu |
10,70 m |
Šířka |
3,60 m |
Ponor |
2,18 m |
Balast |
2 200 kg |
Výtlak |
4 900 kg |
Plocha hlavní plachty |
40 m2 |
Plocha kosatky 110% |
31 m2 l |
Genaker |
110 m2 |
Design |
Skyron |
Více |