U nás v Kocourkově…
Upozorňuji předem, že tento článek nesouvisí s loděmi. Ale od vody je! Kolik značek je třeba na cyklostezce na to, abyste dali uživatelům vědět, že se v jejím okolí pracuje? A kolik taková blbost asi stojí?
Dopravní tepna, o které zde bude řeč, je cyklostezka Praha – Vrané označená jako A2. Konkrétně křižovatka nedaleko Zbraslavského mostu u občerstvení U Kelta. Je to celkem rušné místo, ale pořád jen cyklostezka…
Nyní vedle cyklostezky probíhají práce na zpevňování říčního břehu. A práce částečně zasahují do cyklostezky. Vzhledem k tomu, že někteří cyklisté/bruslaři/koloběžkáři/jezdci na nejrůznějších elektrických vozítcích zde jezdí alarmující rychlostí, je dobré je o probíhajících činnostech uvědomit, aby nedošlo ke karambolu. S tímto naprosto souhlasím.
Ne, ne, ne! To byste se mýlili. To by bylo pěkně ošizené značení. Pojďme se podívat na fotografie z místa. Začneme na odbočce u Kelta. Zde vidíte u křoví velikou ceduli upozorňující na pohyb vozidel stavby. To, když byste si nevšimli bagru… Následuje dvojice značek Cyklisto, sesedni z kola a Bruslaři, ukonči jízdu. Dvojice mobilních značek zády k objektivu fotoaparátu je shodná s Cyklisto sesedni a Bruslaři ukonči, jen jsou přeškrtnuty červeným pruhem, značícím ukončení tohoto příkazu. Další dvě stabilní značky značí začátek a konec cyklostezky.
Čili, podtrženo a sečteno. A bavíme se jen o součtu mobilních značek… Vypadá to na 12 značek Cyklisto sesedni a Bruslaři ukonči a k tomu dvě velké cedule o pohybu stavebních strojů. Jdete-li kolem, máte pocit, že jste se ocitli ve skladu půjčovny značek.
Poznámka na závěr
Ještě na závěr jsem si uvědomil, že jde vlastně o celkem úsporné značení, protože vy cyklostezce občas potkáte, koloběžkáře, skateboardistu, běžce, segvejistu, jezdce na jednom kole… Na ty všechny se při značení nemyslelo.