Turistická jachta budoucnosti
Svět závodních offshore jachet se od světa jachet turistických před pár lety utrhl a turistické lodě se mu nedokázaly přiblížit. SKAW může být první lodí, která výhody závodních jachet vnese do turistického jachtingu a tyto dva směry znovu přiblíží.
Turistická jachta dlouhá 11,3 metru, má šířku 4,9 metru, ponor přes 3 metry, kulatá příď typu scow, dvojice foilů, plocha plachet podobná závodní jachtě Class 40, vnitřní prostor mnohem větší jachty a rychlostní potenciál závodního stroje.
Vše dohromady to vypadá téměř neuvěřitelně. Nejde však o studii od reality odtrženého studenta designu, ale o připravovanou jachtu, za níž stojí tým v čele se zkušeným závodníkem a lodním designérem Benoit Mairem.
Výhody tvaru, který není po chuti každému
Široký trup po celé délce se nemusí líbit, dodává ale jachtě extrémní stabilitu. A stabilita rovná se výkon. Je to podobné jako u katamaranu, kde je stabilita zajištěna šířkou. Tolik výhoda tvaru trupu pro rychlost. U turistické jachty je však důležité také pohodlí a to je z velké části dáno prostorností. Zde je na první pohled patrné, že jde o extrémně prostornou loď jak v podpalubí, tak i na palubě.
Foily
A ještě jedna výhoda vysoké stability… Podle předpokladů jachta bude plout v minimálních náklonech, extrémem bude 16°. Také tím se bude podobat spíše multihullu než jednotrupé lodi.
Interiér
Na první pohled vše vypadá fantasticky. První loď by měla být spuštěna na vodu už v příštím roce. Uvidíme, jestli se podaří odvážnou a krásnou ideu uvést v realitu, například jestli se podaří udržet hmotnost lodě na slibovaných 4 500 kg, což je hmotnost závodní Class 40.
No a pak je tu ještě cena. Kterou neznáme… Osobně bych se připravoval na to, že půjde o překvapivé číslo. Vezmeme-li v úvahu, že se jedná o osmatřicítku…
Více informací najdete zde.