Pět kolizi. Je to možné?
I když se to zdá nemožné, na vině je ve všech pěti případech srážka s UFO. Tedy s neidentifikovanými plovoucími předměty. Jižně od Nantucket Shoals se jako první otáčí zpět Yann Elies. V 0840 UTC 100 mil od Newportu způsobila kolize prasklinu v daggerboard case (pouzdru, ve kterém se pohybuje daggerboard) a poškozený byl také spodek trupu. Elies zamířil do Newportu, kde má sraz se svým týmem. Po nutných opravách bude pokračovat v závodu.
Jen chvíli po Yannu Elies míří do Newportu hlavní favorit závodu Armel Le Cléac´h. S podobnými následky kolize jako Elies. V 1000 UTC se otáčí na severozápad Morgan Lagraviere na Safran. Má zlomený jeden foil a do lodi zatéká. Čtyři srážky během noci zaznamenal Pieter Heerema. Poškozený je foil a daggerboard case a do lodi zatéká.
Poslední se otáčí zpět Jean-Pierre Dick. Ke kolizi došlo při plavbě na bočák ve větru kolem 18 uzlů. Dick má obavy, že bude-li se poškození lodi zhoršovat, může být zasažen i outrigger. To by znamenalo, že hrozí pád stěžně.
Těžko říci, do čeho všechny jachty narazily. Jde ale o oblast, kde rybáři loví humry…Na čele je stejně jako ráno Vincent Riou. Na něj se dotahuje foily vybavená Edmond de Rothschild Seba Josseho. A na severu letí nejvyšší rychlostí Alex Thomson na Hugo Boss.
Alex popisuje podivné podmínky po startu: „Bylo to nahoru a dolů. Pluli jsme hustou mlhou. Vítr byl 18 uzlů na vrcholu stěžně, ale jen 3 uzle na úrovni paluby. Bylo to frustrující. Ale očekávané."
Polohu lodí najdete zde.