Na prodej
Spatřila světlo světa v roce 1911 ve Skotsku, v loděnici Wiliam Fife & Sons. Wiliam Fife byl také jejím designérem. Postavena byla pro průmyslníka Arthura Stotherta. Na vodu jí spustili na jaře v květnu a ve třídě 19 metres, pro kterou byla navržena, měla tři soupeřky Octavia, Norada a Corona.
Před první světovou válkou závodila v Anglii, ve Skotsku, Irsku, ale i v Německu a Francii. A vedlo se jí skvěle především ve slabším větru. Závody přitom byly velmi vyrovnané. Po pěti hodinách na vodě dělily jachty v cíli jen vteřiny.Přišla válka a to byl konec velkého jachtingu. Mariquita ji přežila bezpečně ukrytá v neutrálním Norsku.
V roce 1950 zbyla ze čtveřice 19 metres jen Mariquita. Skončila v bahně řeky Orwell. Stal se z ní houseboat. Na 25 let. Hnijící houseboat. Slavná historie byla zapomenuta.
Šťastným se stal rok 1991, kdy byla objevena a přesunuta do doků Fairlie Restoration. Začalo restaurování lodi. Plachty znovu vytáhla až o 12 let později. Opravena byla do stavu, ve kterém se může bez obav účastnit jakýchkoli regat. Od té doby je jachta udržována na nejvyšší úrovni.
Znovu je ozdobou pompézních akcí. Ať již v Anglii, nebo na jihu ve Středomoří.
Parametry
Celková délka | 38,10 m |
Délka na vodorysce | 19,00 m |
Šířka | 5,30 m |
Ponor | 3,60 m |
Balast | 36 000 kg |
Plocha plachet | 573 m2 |
Design | Wiliam Fife |
Cena | 3 500 000 EUR |
Více | zde |