Kudy na jih?
Nejkratší cesta na jih, do cíle Transat Jacques Vabre, je zavřená. Jižní vítr vane západně od Pyrenejského poloostrova až do poloviny Atlantiku, kde je střed rozsáhlé a hluboké tlakové níže. Otázka dne zní, jak se nejrychleji dostat na jih?
Většina startovnéího pole ve třídě IMOCA stoupá proti pětadvacetiuzlovému jižnímu větru západně od mysu Finisterre. Momentálně plují v oblasti, kde výška vln dosahuje 3 metrů.
Touto cestou se ale nevydali všichni. Hugo Boss se netlačí k jihu, ale pluje v příznivém větru k západu. Sází na zisk v dlouhodobém výhledu. Nynější ztráta může znamenat pozdější zisk. Spolu s britským týmem sází na západní kurz také Maitre Coq a Bureau Vallée 2. Který kurz bude správný, se ukáže až později.
U Hugo Boss může být důvodem i to, že jde o zcela novou jachtu a Alex Thomson by nerad opakoval svoji poslední zkušenost na Transat Jacques Vabre. Tehdy nová Hugo Boss se překlopila, přišla o stěžeň a byla málem na odpis. Proto může loď raději šetřit a nevydává se do tvrdé stoupačky.
To ale není případ vedoucího ýmu Charal, který od startu závodu diktuje tempo. Jeho náskok je 11 mil na další novou jachtu Apivia. Třetí je první jachta starší generace Class 4011th Hour Racing.
Class 40
Ve třídě Class 40 je rozdíl mezi jachtami na prvních dvou místech 4 míle. V současné chvíli je na tom lépe Aina Enfance Et Avenir (další jméno lodi, kterému by se člověk píšící dvěma prsty raději vyhnul). Druhá je jachta s krásným názvem Leyton a třetí příčka nyní patří Made in Midi. Dopředu se propracovává favorizovaný tým Crédit Mutuel Iana Lipinski a Adriena Hardyho.
Multi 50
Ve třídě Multi 5o to vypadaá na to, že kdo opatrně dopluje do cíle, získá metál. Pro nejcenější z nich si zatím pluje jachta, jejíž název si najdete na mapě s pozicemi lodí.