Další nákladní loď s rotorovými plachtami
Technologie rotorových plachet dál proniká do sektoru nákladní lodní dopravy. Pro rejdaře je na nich atraktivní jak úspora paliva, tak možnost prezentovat se jako klimaticky zodpovědná společnost.
Nejčerstvějším přírůstkem je ohlášená smlouva o dodávce rotorových plachet finské společnosti Norsepower na loď MV Delphine pro logistickou firmu CLdN. Plachty, ve skutečnosti válce připomínající komíny, budou vysoké 35 metrů s průměrem 5 metrů. Instalace se má uskutečnit do konce letošního roku.
MV Delphine byla postavena v roce 2018 a má přepravní plochu 8000 metrů. Je určena pro přepravu automobilů. Po osazení rotorovými plachtami bude operovat mezi Velkou Británií, Irskem a evropskými břehy.
Norsepower již za sebou má několik úspěšných instalací rotorových plachet. Jednou z nich byla nákladní loď SC Connector v loňském roce. Technologii využívají rovněž trajekty Estraden (162 metrů) a Viking Grace a také tanker Maersk Pelican. U posledně jmenovaného plavidla byly rotory nainstalovány v srpnu 2018. V ročním testovacím provozu do 1. září 2019 pomohly snížit spotřebu paliva o 8,2 procenta, což odpovídá úspoře emisí v objemu 1400 tun CO2.