Beneteau First 44
Oblíbená řada cruiser racerů First loděnice Beneteau dlouhá léta stagnovala. Pak přišla elegantní třiapadesátka, následovaná revolční šestatřicítkou od Sama Manuarda. A v rychlém sledu čtyřiačtyřicítka. Autorem nového trupu je Robert Biscontini. Vytvořil jezdivou jachtu, která se správnými plachtami rychle pluje i na skelně hladké hladině na pohled bez větru.
Desetitunová jachta je optimalizovaná pro plavbu ve slabém větru. Slabý vítr do 3 Beaufortů převažuje jak ve Středomoří, tak i na Baltu. Navíc majitelé jachet raději vyplouvají za slabého větru, než ve větru nad 30 uzlů. Na jachtě navržené do těchto podmínek můžete plout na plachty, zatímco ostatní motorují.
Výkon ve slabém větru přitom není na úkor plavby za větrného počasí. V takových podmínkách se kladně projevuje trup s velkou tvarovou stabilitou. Na výběr je navíc několik druhů kýlu.
Trup jachty je sice široký, ale nad vodoryskou se rychle zužuje a na hladině již je mnohem užší. Ve slabém větru tak má menší odpor. Negativem užší a hlubší podponorové části trupu je pomalejší přechod do skluzu.
Vodní balast
Kokpit je na zádi moderně otevřený, u kormidelních stanovišť jsou výklopné stupínky pro pohodlnější vedení lodě v náklonu. Prostor na přístrojovém pultu před kormidly je dostatečný na mapový plotter, navigační displej, ovládání kotvy, motoru, příďového propeleru.
Ve větru pod 10 uzlů rychlost jachty snadno atakuje 7,5 uzlu. Kormidelník od kormidla dobře vidí na plachty i před příď. Kormidlo je v ruce lehké, ale nepostrádá zpětnou vazbu, která pomáhá přesnému vedení jachty.
Různá takeláž
Všechna lana jsou vedena na záď ke kormidlům pod palubou. Ukrytý je i rolfok na přední plachtu. Otěž hlavní plachty je typu german mainsheet. V kokpitu není kolejnice s otěžovým vozíkem, otěž je uchycena ve středu.
Verze Performance přidává dvě vinšny navíc u hlavní lukny s baterií stopperů a delší 1,5m karbonový čelen. Má dále menší nádrže a lithiové servisní baterie, aby se minimalizovala hmotnost.
Pod sedačkami v kokpitu jsou nevelké úložné prostory, pod podlahou kokpitu je skříňka na plyn. Záchranný ostrůvek je pod přední částí kokpitu.
Sklad na plachty na přídi není velký, ale nabízí místo pro ty, které se zrovna nepoužívají, jako Code 0, genaker, nebo bouřková kosatka. Na zádi je elektricky sklopná koupací plošina ukrývající pod kokpitem garáž na člun.
Podpalubí
Salon je velký a světlý, zabírá celou šíři trupu. Kromě jídelního koutu na levoboku je zde 1,9 m dlouhá sedačka na pravoboku, jejíž zadní část je sedadlem navigačního stolku otočenému proti směru plavby.
Klasická kuchyně ve tvaru písmene L je prostorná a světlá. Velká lednička je otvíratelná zboku i shora. Přední majitelská kajuta má vlastní koupelnu, ale ne příliš mnoho úložného prostoru. Dvě shodné kajuty na zádi jsou rozměrné a přiměřeně světlé, ale pouze s dvojicí malých otvorů pro větrání.
Jde o elegantní jachtu, která nabízí kombinaci pohodlného pobytu na palubě i v podpalubí, spolu s vysokým rychlostním potenciálem.
Parametry
Délka 14,15/14,65 m
Délka trupu 13,17 m
Délka na vodorysce 12,82 m
Šířka 4,25 m
Ponor 2,15/2,60 m
Balast 3300 / 3000 kg
Výtlak 10 660 kg
Nádrž na naftu 200 l
Nádrž na vodu 370 l
Výkon motoru 57 HP
Plocha plachet Standard 106 m2
Plocha plachet Performance 121 m2
Code 0 105 m2
Asymetrický spinaker 207 m2
Design Biscontini Yacht Design, Lorenzo Argento
Cena od 335 000 EUR bez DPH
Více zde