Zajímavosti

A zase ten Pašman…

Průliv Ždrelac, most Ugljan – Pašman a zapříčená česká loď. Jachtu se nepodařilo vysvobodit 18 hodin. Provoz v průlivu byl po celou dobu zakázán. Trajekty musely objíždět ostrov Ugljan.

Podjezdová výška pod mostem je 16,5 metru. Při pokusu o průjezd s jachtou Bavaria 46 se exaktně potvrdilo, že stěžeň jachty je vyšší (asi o 3 metry). Jachta patřila české charterové společnosti. Jachta se zapříčila špičkou stěžně pod most. Přitom se ulámalo vše na špičce klacku upevněné. Proud v průlivu jachtu naklonil a její vysvobození trvalo chlapcům ze Sea Help 18 hodin. Vzhledem k ceníkům, které mají, muselo vyproštění stát podobně, jako menší rodinný domek u Kladna.

Není to náš jediný letošní zářez na pažbě Ždrelacu. Před třemi týdny přidala zásek na konstrukci mostu jiná česká posádka. Ta měla stěžeň tak vysoký, že se pod most nedostala, i když chtěla.

Nevím, co je třeba pro osvětu dělat více. V mapě i v pilotech je výška mostu uvedena. Chápu, že toto pro mnohé letní jachtaře nic neznamená. Dále je na lodích nálepka s přeškrtnutým mostem. Při check in je lidem zdůrazněno, že tam nemají jezdit, podepisují papír, že o tom vědí…

A jaký je výsledek? Ten most je potlučenej jako jablka po krupobití.