Nejzajímavější z toho, co přichází
Beneteau First 36. Je to už skoro 15 let, co největší světová loděnice představila nového Firsta v kategorii 30 – 40 stop. Dlouho očekávaná novinka měla mít premiéru v Düsseldorfu. Výstava byla zrušena, ale my si mimořádně zajímavou jachtu představíme i bez ní.
Tvůrčí tým slibuje, že na trh vstupuje sériově vyráběná jachta, která bude schopná překonávat 10 uzlů již ve 12 uzlech větru. A není to jediná zajímavost této jachty.
V roce 2018 loděnice Beneteau koupila slovinskou firmu Seascape, která vyrábí mimořádně úspěšné jachty do délky 27 stop. Tým kolem bývalých závodníků Classe Mini Andraže Mihelina a Kristiana Hajnšeka spolupracoval na všech svých lodích s francouzským designérem Samem Manuardem. A proslýchalo se, že pracují na něčem větším...
Beneteau se v posledních letech soustředila na turistické jachty a sportovní sektor loděnici unikal. V něm se dobře dařilo menším loděnicím jako Pogo – Structures, nebo JPK. Přitom v minulosti v tomto segmentu dominovala.
Zadání nové lodě bylo jasné. Sportovní výkony na všech kurzech, podobný komfort v podpalubí jako u úspěšné First 40.7 a dlouhý produkční život. Výsledkem je rychlý cruiser a club racer, který není jen rychlý na bočáky, ale skvěle zvládá i VMG kurzy. A létá ve skluzu. Kdo zažil na kajutové plachetnici ten pocit, kdy loď letí ve skluzu, už nechce jinak. Podle výpočtů by novinka měla zvládat 10 uzlů při 12 – 13 uzlech větru.
Uvnitř je jachta na svou délku velmi prostorná díky své šířce. Dřevo je ve vylehčeném interiéru použito k zateplení strohého celku. I když nedominuje, je ho uvnitř stále dost, srovnáme-li to se sportovní konkurencí.
Jachta bude vyráběna v nové loděnici ve Slovinsku. První rok je v plánu 25 kusů, dále se počítá s navýšením kapacity.
Parametry
Délka 11,0 m
Šířka 3,8 m
Ponor 2,25 m
Výtlak 4800 kg
Balast 1550 kg
Plocha plachet proti větru 80 m2
Plocha plachet po větru 180 m2
Základní cena 198 000 EUR bez DPH
Více informací zde.