Merry Fisher 795 Sport Sport Série 2
Po dvou letech pandemických omezení se situace vrací k normálu. Na jaře loděnice Jeanneau představila v Cannes svoje nové modely pro rok 2022. Nejprve se podíváme na rozšíření tradiční řady Merry Fisher, kterým je model 795 Sport.
I když zmiňuji tradiční řadu, je třeba přiznat, že nové modely nemají se staršími moc společného. To obzvlášť platí pro řadu Sport, které výrobce dodal „agresivnější“ vzhled. Je to vidět i na použití, byť poměrně decentním, kombinace červené a černé na trupu. Nevím, jak na koho toto zbarvení působí, ale mě osobně evokuje pobřežní stráž.
Loděnice do řad pobřežní stráže nemíří, ale marketingově tuto řadu označuje jako „SUV na vodě“. Vzhledem k tomu, že většina dnešních SUV vozů nemá s jízdou v terénu nic společného, přijde mi to trochu nešťastné a lodi ubližující. U 795 Sport je to naopak. Filozofií použití se blíží spíše (přijmeme-li analogii s auty) spolehlivému expedičnímu Land Roveru než dnešnímu SUV. Novinka nenabízí žádný oslnivý vnitřní komfort, ale možnost, kam upevnit kanoe, kola, paddleboardy, jakékoliv jiné „expediční“ vybavení a samozřejmě rybářské pruty.
Na palubě
Pokud jsme vyvázáni bokem, můžeme vstoupit dvířky. Ta jsou jenom na pravoboku, kde je v nástavbě kormidelní stanoviště. Jejich petlice se mi nejdříve vůbec nelíbila, ale když jsem přijal myšlenku Land Roveru, vše zapadlo na svoje místo. 795 Sport se nabízí ve dvou variantách, které se liší uspořádáním kokpitu a salonu. Tento je prostorný, široký téměř 2,5 m a dlouhý téměř 2 m.
Z kokpitu lze širokými posuvnými dveřmi vstoupit do nástavby, která má posuvné dveře také na obou bocích. Tyto boční dveře se zajišťují každé dvěma výsuvnými petlicemi. Manipulace není úplně nejjednodušší. Každopádně si ale můžeme být jisti, že po zajištění se určitě neotevřou ani v tom nejhorším počasí, a to podle mého za trochu nepohodlí stojí. V uzavřenější variantě zadní posuvné dveře chybí.
Ve zvláštní výbavě je nabízena možnost montáže vysouvacího rámu pro bimini, které kryje prakticky celý kokpit. Na levé straně nástavby je konektor na připojení elektriky, kabel tedy musíme táhnout po celé délce kokpitu.
Elektrický kotevní vrátek je vyosen trochu v pravo a koš tak může být na přídi otevřený se zábradlím na pravé straně a možností namontování jednoduchého žebříku pro usnadnění pohybu přes příď. Z předního kokpitu lze nejsnadněji dosáhnout na střechu nástavby, na které jsou ližiny s příčnými nosníky. Zde lze tedy umístit značné množství již dříve zmiňované „expediční“ výbavy.
Interiér
Ze salonu vstoupíme do příďové kajuty. Zde nalezneme V lůžko a na pravoboku záchod. Jedná se o poněkud spartánský prostor. Lůžko nenabízí v žádném směru délku větší než cca 190 cm a záchod také zrovna neoplývá značným prostorem. Prostor pod lůžkem je obsazen příďovým propelerem a jeho baterií.
Motorizace
Technické údaje
Délka 7,19 m
Délka trupu 6,97 m
Šířka 2,79 m
Ponor 0,58 m
Výška 2,36 m
Výtlak bez motoru 2177 kg
Nádrž na vodu 100 l
Nádrž na palivo 280 l
Kategorie C 9 osob
Základní cena 44 000 EUR bez motoru a DPH
Více zde