Transatlantické závody

Vztek a bezmoc

Tým Charal plul od startu na čele závodu Transat Jacques Vabre. Více než 2500 mil. Do cíle zbývá 1300 mil a Charal se na celou noc zastavila v rovníkových tišinách. Beyou s Pratem mohli jen bezmocně sledovat, jak se pracně získaný náskok rozplývá. Co vám zbývá ve chvíli, kdy ráhne líně přelétává z boku na bok a ostatní plují?

Ještě včera odpoledne se zdálo, že Charal si pluje nikým neohrožovaná pro další vítězství. Zatímco Apivia se na vstupu do tišin zastavila a ztrácela, Charal plula plnou rychlostí dále. Náskok vedoucí jachty včera narostl na 120 mil.

Psali jsme ale, že tišiny jsou nevypočitatelné, že se zde vše může velmi rychle změnit. A k tomu také došlo. Stačil letmý pohled na tracking dnes ráno a hned bylo jasné, že v noci si vedoucí jachta vytáhla špatnou kartu. Charal stála. Je to vidět nejen na počtu uplutých mil, ale také na záznamu chaotické trasy. Od včerejších 1645 to byl boj s bezvětřím o udržení alespoň nějaké rychlosti.

Soupeři se mezitím rozjeli. Jachta Apivia dokonce tak, že během 12 hodin najela na Charal 160 mil. Ze ztráty 120 mil je nyní náskok 40 mil. A Apivia získává i nadále. Charal se sice rozjela, ale stále je její rychlost poloviční.

Velmi zajímavý bude i souboj o bronz. Třetí 11th Hour Racing ztrácí na první místo 94 mil, šestnáctá Prysmian 196 mil. Jak bylo vidět na příkladu Charal, to není v rovníkových tišinách nic nepřekonatelného.

Do cíle zbývá 1300 mil. Souboj o medaile ve třídě IMOCA bude zajímavý.

Polohu lodí najdete zde.