Východ bere vše
Zdá se, že jedna hádanka závodu přes Atlantik Transat Jacques Vabre je vyřešena. Západní křídlo jachet IMOCA, ve kterém je i ostře sledovaná jachta Hugo Boss, vsadilo na špatnou kartu. Jižní křídlo je v pasátu, letí rychlostmi ke 20 uzlům ke Kanárům. Západní křídlo má stále před sebou oblast vyššího tlaku se slabým větrem.
Západní křídlo spoléhalo na to, že po obratu před Azory poletí plnou rychlostí na jih ve stabilním větru. Na jednu halzu až na rovník. Součástí plánu bylo i to, že jižní křídlo ztratí při překonávání hřebenu vysokého tlaku vzduchu západně od Gibraltaru.
Počasí si však s gamblery na západě zahrálo ošklivou hru. Jejich situace se stále zhoršovala a naopak vývoj dělal radost těm, kteří jeli konzervativní cestou na jih. Vedoucí jachty ve třídě IMOCA Apivia a Charal při průjezdu hřebenem vysokého tlaku vlastně ani neztratily, stále měly vítr. A pasát byl silnější, než předpověď slibovala, až ke 30 uzlům.
Tento vývoj znamená, že první v pasátu si buduje náskok. Nyní vedoucí Charal má na druhou jachtu Apivia náskok 22 mil. Třetí Banque Populaire ztrácí již skoro 60 mil. Nejrychlejší ze západní skupiny Maitre Coq ztrácí 275 mil a Hugo Boss dokonce 325 mil.
Podle nepřesného routingu, který si děláme, by měl být náskok vedoucího jižního křídla na nejrychlejší na západě u waypointu jihozápadně od Kapverd cca mezi 17 a 18 hodinami.
Multi 50
Zatímco ve třídě IMOCA tranzit do pasátu vedoucí dvojici vyšel, mezi trimarany to bylo jinak a do čela se dostal Primonial s minimálním náskokem na Groupe GCA. Solidaires en Peloton je až na třetím místě. Odstupy jsou ale minimální a pořadí se bude nejspíše měnit.
Class 40
Ve třídě Class 40 je situace na čele zamotaná. Ve třiceti mílích je celá první šestice startovního pole.
Nyní je na čele Aina Enfance, před Crosscall a Made in Midi.
Polohu lodí najdete zde.