Strašidelná plavba v mlze
Fulgur-Evapco má za sebou dlouhou cestu do Evropy na palubě nákladní lodi. Její pouť skončila na severu Francie v přístavu Le Havre. Odtud ji musle Milan Koláček převést kolem Bretaně na jih do domovského přístavu Lorient.
"Na palubě jsme s Pavlem Štolbou (Pavel je jeden z mých sponzorů). První noc plujeme za příznivého proudu až po Cherburgu. Je krásná a jasná noc pod hvězdami. V bezvětří jsme si pomohli motorem. První míle tedy byly klidné a bez vzrušení.
Následoval třicetimílový úsek za témeř nulové viditelnosti v mlze. Kdo si vyzkoušel, jak "příjemná" je plavba v mlze, tomu nemusím vykládat, jaké to bylo. Máme sice na lodi AIS, ale v oblasti, ve které jsme pluli, se pohybuje hodně rybářů a ti, jak známo, na pravidla trochu kašlou. Navíc je okolí Channel Islands plné úseků a skalisek. A silných proudů. Lepší místo si mlha nemohla vybrat. Dopluli jsme až k Jersey a stále jsme nic neviděli. Najednou se z mlhy vynořil nádherný ostrov.
Dali jsme si pauzu. Fish And Chips, místní pivo a spánek v krásné a klidné maríně. Místo nervy napínající plavby v mlze. Také pevná zem pod nohama má něco do sebe.
Dnes jsme vyrazili k Chenal du Four, což je průliv mezi západním cípem Bretaně a ostrovem Ouessant, od kterého startují rekordní plavby kolem světa a Jules Verne Trophy. Na lodi panuje výborná nálada. Máme s sebou hodně dobrého jídla a pití. Vše nám zpříjemňuje 330 mil dlouhou plavbu kolem Bretaně do domovského přístavu v Lorientu. Pro mě je plavba příjemná proto, že mám na palubě fajn parťáka a pro Pavla proto, že se může něco přiučit a přičichne si k tomu, jak vypadá život na závodním speciálu."