Redakční test NC 37
Do rodiny modelů NC loděnice Jeanneau loni přibyl NC 37. Přesně zapadá do středu této výrobní řady. Vznikl univerzální člun, který v podpalubí nabízí dvě kajuty a víceúčelovou jeskyni.
NC37 nenabízí žádné revoluční novinky, ale zdokonaluje hlavní atributy, tedy spojení interiéru a exteriéru na jedné výškové úrovni. Exteriér s interiérem je propojen velkorysými posuvnými dveřmi mezi kokpitem a salonem, elektricky ovládanou průhlednou otevírací střechou, dveřmi na pravoboku a dalšími otevíratelnými luknami a okny. Jedné úrovně se úplně dosáhnout nepodařilo, ale ze záďového plata se na úroveň kokpitu a salonu dostanete překonáním jediného schůdku. K dosažení ochozu a přídě přibydou pouze dva další.
Paluba a kokpit
Dostáváme se k několika slovům o palubě. Z pravé strany kokpitu vstoupíme na široký pravý ochoz, na kterém se díky jeho zapuštění a relingu můžeme cítit zcela bezpečně. Na přídi najdeme kování a vrátek kotvy. Na střeše příďové nástavby může být umístěno již zmíněné třídílné lehátko s nastavitelnými opěrkami. Levý ochoz je užší a pohodlně přístupný pouze z přídě. Pokud bychom na něj chtěli vstoupit z kokpitu, musíme přelézt opěradlo sedačky. Když je ale potřeba pouze přivázat fendr do středu lodě, lze to provést pomocí velkého otevíracího okna ze salonu. Na palubě jsou samozřejmě rozmístěny vázací rohatinky a hrdla nádrží se nachází na pravoboku v ochozu. Skládací a sklopné schůdky se nachází na pravé straně záďové platformy.
Salon a podpalubí
Pokud budeme pokračovat dále k přídi, čekají nás tři schůdky do prostoru mezi kajutami a jeskyní. Centrální kajuta je na levoboku. Nabízí dostatek prostoru, slušnou stojnou výšku před lůžkem a prostorné dvoulůžko. Úložné prostory jsou zcela odpovídající. Hlavním zdrojem denního světla je zde podlouhlé okno v trupu, do kterého je vsazena malá otevírací lukna.
Na pravoboku můžeme kolem schůdků prolézt dozadu do jeskyně. Nevedou do ní žádná dvířka ale jenom dostatečně prostorný průlez. Pokud je vybavena matrací, poskytuje lůžko skoro stejné šířky jako je to v centrální kajutě. Dle zástupců firmy Jeanneau si prakticky všichni klienti přejí jeskyni vybavit matrací a tato je prý velmi oblíbena hlavně mezi dětmi, v noci jako ložnice a ve dne jako místo na hraní.
Výrobce udává počet kajut jako 2/3 a počet lůžek 4/8 s posádkou až 10 osob v kategorii C. Podle mne se nejedná o nadsazené hodnoty. Vyspí se zde velmi pohodlně 6 dospělých, plus další dva méně pohodlně v salonu.
Motory
Závěrem
NC 37 je tělem i duší cruiser. Svědší o tom i výběr základní motorizace, při výtlaku téměř 7 tun v lehkém trimu nelze od 2x220hp čekat zázračné výkony. V této verzi je docela oříškem dosáhnout rychlosti přes 25 uzlů, ale bavíme se přece o pohodovém cruisingu. Potenciálním klientem bude nejspíše ten, kdo hledá pohodlnou a prostornou loď, nabízející dostatek komfortu pro celou rodinu nebo pro partu přátel v kombinaci se snadným ovládáním a pocitem bezpečí. Toto všechno NC 37 nabízí, obzvlášť ve verzi s řízením pomocí joysticku.
Výkony
Otáčky |
Rychlost v uzlech |
Spotřeba v litrech za hodinu |
Spotřeba paliva na míli |
Dojez mil na nádrž s rezervou 20 % |
1000 |
4,9 |
3,5 |
0,7 |
720 |
1600 |
6,8 |
11,7 |
1,7 |
302 |
2000 |
8,1 |
21,9 |
2,7 |
192 |
2400 |
9,3 |
33,8 |
3,6 |
143 |
2800 |
10,2 |
47,1 |
4,6 |
112 |
3200 |
13,7 |
62,1 |
4,5 |
114 |
3600 |
21,3 |
74,7 |
3,5 |
147 |
4000 |
26,6 |
91,3 |
3,4 |
151 |
Parametry
Celková délka |
11,47 m |
Délka trupu |
9,86 m |
Šířka |
3,59 m |
Výtlak (lehký) |
6832 kg |
Ponor |
1,0 m |
Palivo |
650 l |
Voda |
200/300 l |
Kajuty |
2/3 |
Lůžka |
4/8 |
Kategorie |
B8/C10 |
Design |
Jeanneau Design/Garroni Design |
Cena |
Od 253 600 EUR bez DPH |
Více |